eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Rynek telewizyjny w 2009 r.

Rynek telewizyjny w 2009 r.

2010-01-09 01:10

Przeczytaj także: Rynek telewizyjny I-VI 2009

Aktywność reklamowa

fot. mat. prasowe

Wydatki na reklamę telewizyjną w ostatnich latach

Wydatki na reklamę telewizyjną w ostatnich latach

W 2009 roku reklamodawcy wydali na kampanie telewizyjne łącznie 12,2 mld zł. To o prawie miliard zł więcej niż w 2008 roku.

Najbardziej aktywnym reklamodawcą pozostał Unilever Polska, który w 2009 roku wydał 652 mln zł. Pierwszych pięciu reklamodawców, do których oprócz Unileveru zaliczyć można Polkomtel (451 mln zł), Procter&Gambel (374 mln zł), PTK Centertel (367 mln zł) oraz L'Oreal Polska (353 mln zł) wydało łącznie 2,2 mld zł, czyli 18% wszystkich wydatków reklamowych w 2009 roku.

W 2009 roku najwięcej zarobił TVN, przyciągając 2,9 mld zł z budżetów reklamowych. Tym samym reklamodawcy wydali w TVN 23,6% wszystkich wydatków poniesionych w ubiegłym roku na reklamę telewizyjną. Nie poszczęściło się za to w 2009 roku Polsatowi, który pomimo zajęcia drugiego miejsca w rankingu stacji o największych przychodach reklamowych, w porównaniu do 2008 roku zyskał o 107 mln zł mniej, co oznacza spadek o 3,9 proc.

fot. mat. prasowe

Pięć stacji o najwyższych przychodach z reklam w 2009 roku (mln zł)

Pięć stacji o najwyższych przychodach z reklam w 2009 roku (mln zł)

Informacje o badaniu
Dane pochodzą z elektronicznego pomiaru widowni telewizyjnej prowadzonego przez TNS OBOP od 1997 roku. Próba wyniosła 3042 osoby powyżej 4 roku życia. Dane dotyczące wydatków reklamowych są podawane w wartościach cennikowych, bez uwzględnienia rabatów. Dane obejmują wszystkie formy aktywności reklamowej: spoty reklamowe, plansze sponsorskie, telezakupy i ogłoszenia.

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: