eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Spożywczy handel detaliczny 2009

Spożywczy handel detaliczny 2009

2009-12-17 13:15

Przeczytaj także: Spożywczy handel detaliczny 2008


Według PMR drugim najszybciej rosnącym kanałem dystrybucji są w tym roku sklepy dyskontowe. „Atrakcyjna cenowo oferta, najbardziej dopasowana do aktualnych potrzeb konsumentów, oraz wzrost liczby placówek przełoży się w 2009 roku na 18,5% dynamikę sprzedaży tego typu sklepów. W efekcie dyskonty zanotują największy ze wszystkich segmentów wzrost udziału w rynku spożywczym – z 7,7% w roku 2008 do 9,1% w 2009”, mówi Patrycja Nalepa.

Łączny udział wszystkich trzech wielkopowierzchniowych formatów (hipermarketów, supermarketów, dyskontów) wzrośnie w 2009 roku do 33,5% z 30,8% w roku 2008.

Na potrzeby raportu PMR przeprowadził również badanie preferencji i zachowań zakupowych konsumentów. Jedno z pytań dotyczyło najczęściej odwiedzanych sklepów. Czterema wyraźnie najpopularniejszymi sklepami okazały się Biedronka, Real, Tesco i Carrefour.

fot. mat. prasowe

Jak nazywa się sklep, w którym robi Pan(i) najczęściej zakupy? (wrzesień 2009)

Jak nazywa się sklep, w którym robi Pan(i) najczęściej zakupy? (wrzesień 2009)

Informacje o badaniu
Badanie dotyczące preferencji i zachowań zakupowych konsumentów miało charakter ogólnopolski. Badanie przeprowadzono w dniach od 16 do 20 września 2009 roku we wszystkich województwach. Do próby włączono wszystkie miasta wojewódzkie oraz wybrane z każdego województwa miasto z populacją pomiędzy 10 000 a 100 000 mieszkańców. Próba liczyła 416 osób.

poprzednia  

1 2

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: