Facilitacja - nowy trend w zarządzaniu
2009-12-15 01:14
Przeczytaj także: Dział HR - sprawozdanie kapitału ludzkiego
Jak facilitator przygotowuje pracę grupy?Talent Club wyjaśnia, iż niezależnie od tego skąd jest grupa, intencją facilitatora jest upewnienie się, że grupa rozumie cel spotkania i że ten cel jest im jasno zakomunikowany. Aby określić cel spotkania należy sobie odpowiedzieć na pytanie „Co my tu robimy?”. Bez względu na rodzaj spotkania bardzo ważne jest, abyśmy jasno to określili i aby wiedzieli o nim wszyscy zaangażowani w proces.
Profesjonalny facilitator wie, że decyzja, bez względu na to, jakiej jest wagi, zawodowa czy prywatna, powinna opierać się na wspólnie uzgodnionym celu. Kiedy grupa koncentruje się na jednym celu, jej decyzje stają się bardziej spójne, jaśniejsze i efektywne.
Profesjonalny facilitator zna również znaczenie jasnego zdefiniowania produktów planowanego spotkania, czyli tego co grupa chce osiągnąć, co umożliwi przełożenie górnolotnego celu na zbiór konkretnych rzeczy.
W procesie facilitacji mamy spowodować, aby proces pracy grupy był maksymalnie efektywny
i zakończył się pełnym sukcesem, patrząc na to z perspektywy założonych celów i produktów, które organizatorzy chcieli otrzymać na koniec pracy. Potrzebujemy dużo więcej elastyczności, ale też dużo ważniejsi są uczestnicy niż wiedza, którą mogliby się posługiwać, bo nigdy nie działa zasada uszczęśliwiania na siłę – podsumowują eksperci z Talent Club.
![Program adaptacyjny ułatwia start nowego pracownika [© goodluz - Fotolia.com] Program adaptacyjny ułatwia start nowego pracownika](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/rynek-pracy/Program-adaptacyjny-ulatwia-start-nowego-pracownika-109022-150x100crop.jpg)
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Najnowsze w dziale Wiadomości
-
Pokolenie Z - jak cyfrowe doświadczenia budują lojalność klientów na lata
-
Ile postów w sieci tworzy AI? Raport o wykorzystaniu sztucznej inteligencji przez twórców internetowych
-
Gdzie na wakacje? TOP 20 najatrakcyjniejszych turystycznych regionów Europy
-
Polacy unikają reklam w telewizji. Ponad 77% sięga po telefon podczas przerw