eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Sezon turystyczny 2009: podsumowanie

Sezon turystyczny 2009: podsumowanie

2009-10-29 09:57

Przeczytaj także: Turystyka wśród internautów w 2008

Biura

Wbrew medialnym prognozom tegoroczny sezon nie obfitował w bankructwa i spektakularne plajty operujących na polskim rynku organizatorów turystycznych. W całym sezonie upadło tylko jedno biuro. Co prawda kilka mediów pokusiło się o typowanie jego następców, ale żadne typowanie nie okazało się trafne.

W sezonie lato 2009 klienci EasyGo.pl i Wakacje.pl najczęściej wybierali oferty biura podróży Itaka. Aż 16 proc. całej sprzedaży w ścisłym sezonie należało do tego opolskiego operatora. Drugą pozycję z wynikiem 14 proc. zajęło biuro Exim Tours, a trzecią Wezyr z 9 proc. udziałem sprzedaży.

Warto zauważyć, że w obu platformach sprzedażowych biurowy TOP5 tworzą znane marki, obecne na polskim rynku od wielu lat. To powtarzający się trend od wielu miesięcy, który świadczy ewidentnie o wysokiej świadomości zakupowej klientów internetowych.
  1. Itaka - 16 proc.,
  2. Exim Tours - 14 proc.,
  3. Wezyr - 9 proc.,
  4. Neckermann - 7 proc.,
  5. Triada, Selectours, Rainbow Tours - po 4 proc.
Rezydenci

Rezydenci tylko jednego biura otrzymali ocenę bardzo dobrą za całosezonową pracę od klientów internetowych. 5 pkt. na 5 możliwych do uzyskania przyznano pracy terenowych pracowników biura Ecco Travel.

Warto zwrócić uwagę, że cała rankingowa piątka otrzymała oceny od 4,2 pkt. w górę. EasyGo.pl i Wakacje.pl gratulują tych wyników, bo staranne wykończenie usługi turystycznej wpływa wyraźnie na całościową ocenę pozostawioną przez klientów po wakacjach.

A oto cała lista TOP5 EasyGo.pl i Wakacje.pl wraz z przyznaną punktacją:
  1. Ecco Travel - 5,0 pkt,
  2. Easy Travel - 4,6 pkt,
  3. Święcki Ilios Holidays - 4,3 pkt,
  4. Rainbow Tours - 4,2 pkt,
  5. Ecco Holiday - 4,2 pkt.
Zgodność oferty

Opis katalogowy sobie, a rzeczywista sytuacja na miejscu wypoczynku sobie. O tym, że warto pokazywać wszystkie strony każdego produktu turystycznego zapewniać nikogo nie trzeba. Dobry, a przede wszystkim rzetelny i uczciwy opis wpływa na uznanie klientów, którzy z zegarmistrzowską dokładnością potrafią rozliczyć każdą nieścisłość.

Zdaniem kupujących największą zgodność oferty katalogowej z faktyczną sytuacją na miejscu wypoczynku wykazały się w sezonie letnim biura Święcki Ilios Holidays oraz Ecco Travel zdobywając po 4,0 pkt. na 5 możliwych do uzyskania.
  1. Święcki Ilios Holidays oraz Ecco Travel – oba po 4,9 pkt,
  2. Scan Holidys i Easy Travel – oba po 4,7 pkt,
  3. Ecco Holiday – 4,4 pkt,
Transport

Z raportu wynika, iż samoloty znajdują się na szczycie transportowego podium. 9 na 10 turystów (93 proc.) w swoją podróż poleciało w tym sezonie letnim samolotem. Tylko 5 proc. wybrało dojazd własny, a 2 proc. postanowiło wybrać się na wakacje autokarem.

Ten obraz nie wiele się zmienia. Rok temu podział był bardzo zbliżony. Samoloty wybrało wówczas 87 proc. kupujących, dojazd własny 8 proc., autokar 5 proc.

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: