eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Mikroblogi coraz popuplarniejsze

Mikroblogi coraz popuplarniejsze

2009-10-06 09:44

Przeczytaj także: Blip w Gadu-Gadu

fot. mat. prasowe

Dopasowanie i średni czas na użytkownika na serwisach mikroblogingowych

Dopasowanie i średni czas na użytkownika na serwisach mikroblogingowych

Mikroblogi odwiedzane są głównie przez mężczyzn. Potwierdza to zarówno struktura użytkowników (53,59 proc. mężczyźni, 46,41 proc. kobiety), jak i affinity index (107,27 dla mężczyzn, 92,74 dla kobiet). Co ciekawe, panie spędzają prawie dwa razy więcej czasu na tego typu serwisach niż panowie – 24 minuty i 35 sekund.

Analiza wskaźnika affinity index w grupach internautów wyróżnionych według wieku pokazuje, iż serwisy mikroblogingowe cieszą się największą popularnością wśród osób w wieku 15-24 lat (148,87), najmniejszą zaś wśród osób powyżej 55 roku życia (48,13).

fot. mat. prasowe

Affinity index na serwisach mikroblogingowych wg wybranych sieci komórkowych

Affinity index na serwisach mikroblogingowych wg wybranych sieci komórkowych

Główne cechy charakterystyczne mikroblogów to zarówno lakoniczność wpisów, jak również ich aktualność. Wyniki badania Megapanel PBI/Gemius pokazują, iż serwisy mikroblogingowe zdominowane są przez tzw. „heavy userów” internetu. W czerwcu 2009 roku aż 84,65 proc. użytkowników badanych stron korzystało z sieci codziennie lub prawie codziennie, podczas gdy w całej populacji internautów odsetek ten był niższy i wyniósł 71,83 proc.

Miniposty można publikować bezpośrednio w serwisie, ale również za pomocą popularnych serwisów społecznościowych, komunikatorów internetowych, wysyłając e-mail lub sms. W tym miejscu warto zatem przedstawić z jakich sieci komórkowych korzystają polscy internauci odwiedzający mikroblogi. Jak pokazują wyniki badania Megapanel PBI/Gemius za czerwiec 2009, miniaturowe e-pamiętniki cieszą się największym zainteresowaniem wśród internautów posiadających telefon komórkowy w sieci Sami Swoi, POP oraz Heyah.

Informacje o badaniu
Podstawą dla powyższej analizy są wyniki badania Megapanel PBI/Gemius za czerwiec 2008 – czerwiec 2009. Grupa objętych badaniem: wszyscy 7+. Zestawienie zostało przygotowane w oparciu o wyniki oglądalności witryn z niestandardowego drzewka agregatów "Serwisy mikroblogingowe" autoryzowanego przez Gemius SA. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej przez PBC.

poprzednia  

1 2

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: mikroblogi, mikrobloging, blogi, mikroblog, Megapanel

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: