eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaPrzemysł › Mleczarnie inwestują w kampanie reklamowe

Mleczarnie inwestują w kampanie reklamowe

2009-09-08 10:28

Przeczytaj także: Branża mleczarska: szanse i zagrożenia


W Kaliningradzie 17 maja 2009 r. odbył się I Międzynarodowy Dzień Mleka, zorganizowany przez Mlekovitę. Rodzinny festyn z atrakcjami związanymi z promocją Mlekovity zgromadził tysiące mieszkańców Kaliningradu. Oprócz różnorakich konkursów o tematyce mleczarskiej i degustacji produktów, na scenie wystąpiły gwiazdy regionu kaliningradzkiego oraz rosyjskiej estrady, m.in. zespół "Śmietanka". Mlekovita, zgodnie z przyjętą strategią rozwoju, jako pierwsza polska firma mleczarska rozpoczęła zagraniczne akcje marketingowe, zmierzające do zwiększenia spożycia i rozpoznawalności produktów mleczarskich produkowanych przez naszą firmę. Poza tym oczywiście reklamujemy się w Polsce za pośrednictwem telewizji, radia i billboardów out-door - mówi Dariusz Sapiński.

W tym roku ruszyła silna kampania reklamowa nowego produktu Mlekovity - Mleka Wypasionego. Hasłem przewodnim jest: "Mlekovita najbardziej Wypasione mleko w Polsce". Mlekovita zleciła ocenę spotu Mleka Wypasionego i konsumenci ocenili go bardzo pozytywnie. Doceniony został pomysł, żartobliwa forma oraz zastosowana animacja. Uważam, że po tej kampanii Wypasione będzie najbardziej rozpoznawalną marką mleka w kraju -mówi prezes Sapiński.

Pod koniec maja w telewizji ruszyła kampania reklamowa nowego jogurtu Danone. Telewizyjna kampania reklamowa wprowadzająca na rynek jogurt z owocami Danone pokazuje, jak podczas jedzenia bawi się nim dziecko. Produkt zostaje nazwany dwupiętrowym Danonobusem, co ma podkreślać, że zawiera dwa składniki: jogurt i owoce - truskawki, brzoskwinie lub wiśnie. Akcja jest prowadzona w TVN, Polsacie, TVP i Discovery.

Wartą odnotowania była także ubiegłoroczna multimedialna kampania marki Łaciate. Kampania marki Łaciate była zupełnie niestandardowa. Stawialiśmy na humor, zabawę oraz zaangażowanie konsumentów. Oprócz silnej kampanii telewizyjnej i prasowej, ważnym elementem była obecność w miejscu sprzedaży. Polegała ona na zaaranżowaniu zagrody Łaciate w wybranych centrach handlowych, gdzie dzieci mogły m.in. wydoić sztuczną krowę, spróbować mleka. Najbardziej niestandardowym elementem kampanii był jednak specjalnie przygotowany portal. Umożliwiał on całodobową obserwację życia krów. Użytkownicy zakładali własne profile, głosowali na playlistę czy oglądali różne ciekawe filmiki z zagrody - mówi Paweł Gala.

O sukcesie kampanii i serwisu może świadczyć fakt, że średni czas odwiedzin strony internetowej wynosił 25 minut. Założono ponad 10 tys. profili, serwis miał 270 tys. stałych użytkowników oraz 4 mln odsłon. W 2009 roku po drugim z kolei wygranym przetargu Mediaedge:cia prowadzi dalsze działania dla marki Łaciate. Jednym z elementów tych działań był udział w organizowanych z okazji Dnia Dziecka piknikach w trzech największych polskich aglomeracjach. Oprócz konkursów, nagród i zabaw zaproponowanych przez Łaciate, można było zobaczyć prawdziwą łaciatą krowę wraz z cielakami. To konsekwentna realizacja strategii zbliżania marki do konsumentów i angażowania ich w jej komunikację.

Wspomniana wcześniej kampania OSM Chojnice to wiele billboardów, ogłoszeń gazetowych, plakatów oraz spotów reklamowych. Akcja trwała od 1 kwietnia do 31 maja 2009 roku. Chcemy zainteresować naszymi produktami grupę młodych oraz "czujących" jak młodzi. Mamy stałą klientelę wśród dojrzałych wiekiem mieszkańców Chojnic i okolic, nie chcąc stracić rynku, próbujemy kampanią dotrzeć do innej grupy. W reklamie postawiliśmy głównie na zawody zaufania społecznego, między innymi: policjanta, kominiarza, pielęgniarkę, zakonnicę, ale również na sympatycznego "menela". Do wizerunków dołączyliśmy śmieszne, czasem dwuznaczne hasła reklamowe - mówi Maciej Lipiński.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: