eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Wybór serwera dla firmy: jakie kryteria przyjąć?

Wybór serwera dla firmy: jakie kryteria przyjąć?

2009-07-08 07:39

Wybór właściwego serwera usprawnia działania przedsiębiorstwa, jest również gwarancją stabilnego działania firmowej strony WWW. Przed zakupem należy przeanalizować nie tylko aspekty takie jak parametry czy cena serwera. Ponieważ jest to decyzja na lata i ma ona wpływ na wizerunek firmy w oczach klientów, należy wziąć pod uwagę również kwestie związane z usługodawcą hostingowym. Wybór odpowiedniego serwera to także wybór właściwego hostingodawcy.

Przeczytaj także: Strona www a promocja firmy w sieci

Jakość usług świadczonych przez firmę hostingową jest tak samo ważna dla należytego funkcjonowania strony WWW, jak parametry serwera. Dlatego do wyboru usługodawcy należy podejść z odpowiednią rozwagą, poświęcić jej czas. Jedne z najważniejszych kryteriów, to pozycja firmy na rynku oraz liczba obsługiwanych przez nią klientów. Tylko usługodawcy oferujący odpowiedni standard bezpieczeństwa, bezawaryjności usług, a także poziomu obsługi klienta mogą poszczycić się wysoką pozycją. Najwięksi usługodawcy hostingowi gwarantują profesjonalną infrastrukturę techniczną, a także wyspecjalizowany personel, który zajmuje się utrzymaniem usług. Większość mniejszych firm to pośrednicy, którzy podnajmują serwery u większych hostingodawców.
Kolejną kwestią jest to, że tylko duże firmy świadczące usługi hostingowe posiadają własne data center, czyli centrum, w którym znajduje się całe zaplecze technologiczne. Są to m.in. łącza telekomunikacyjne, serwery.

Posiadanie przez usługodawcę własnej infrastruktury pozwala na stabilną i niezakłóconą pracę urządzeń, co bezpośrednio przekłada się na bezpieczeństwo danych, które znajdują się na serwerach. Zdarza się, że niskiej stawce za wynajem serwera towarzyszą braki na poziomie technologicznym, stwarzające zagrożenie dla firmowych plików. Wybierając usługodawcę hostingowego warto poszukać informacji na temat poszczególnych firm np. w Internecie. Opinie klientów znaleźć można na tematycznych forach internetowych. Często użytkownicy tworzą rankingi, które porównują usługi poszczególnych firm.

Obsługa klienta

Poziom obsługi klienta jest niezwykle ważny z kilku względów. Mylne jest przekonanie, że sprawność oraz szybkość obsługi klienta są istotne tylko podczas ewentualnych nieprawidłowości w użytkowaniu usługi. Bardzo ważną rolę odgrywają przy przedłużeniu abonamentu usługi, cesji bądź transferze oraz w innych sprawach formalnych. Warto więc upewnić się, że obsługa klienta odbywa się na sprawnie, a jej poziom jest wysoki.

Najkorzystniejszym rozwiązaniem jest wybór firmy, która umożliwia kontakt za pomocą wielu kanałów komunikacji (np. infolinia, chat, poczta elektroniczna lub tradycyjna). Klient może kontaktować się z usługodawcą w sposób najbardziej dogodny w danej sytuacji. Warto także podjąć współpracę z firmą, której konsultanci w jasny i przystępny sposób wyjaśniają wszelkie problemy, związane nie tylko z kwestiami handlowymi, ale także technicznymi.

Zdarza się, że podczas pierwszego zakupu serwera, firma decyduje się na usługę o niewystarczających parametrach lub też rozwój strony WWW sprawia, że parametry usługi staną się zbyt niskie. Dlatego należy się upewnić, czy podczas trwania okresu abonamentowego możliwa jest zmiana dotychczasowej usługi na serwer o wyższych parametrach. Ważna jest pełna informacja, w jaki sposób może odbyć się zmiana i jakie koszty się z tym wiążą.

 

1 2 ... 4

następna

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: