eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Wybór serwera dla firmy: jakie kryteria przyjąć?

Wybór serwera dla firmy: jakie kryteria przyjąć?

2009-07-08 07:39

Przeczytaj także: Strona www a promocja firmy w sieci


Czytaj regulaminy zamawianych usług.


Podczas zakupu usług bardzo ważne jest, aby przedsiębiorstwo dokładnie zapoznało się z regulaminem promocji oraz usługi. Często zdarza się, że firmy zwracają uwagę tylko na ogólne warunki promocji, zawarte w opisie np. na stronie WWW usługodawcy, zapominając o przeanalizowaniu regulaminu. Jest to istotne niedopatrzenie, które może mieć poważne konsekwencje. Regulamin promocji i usługi jest formą umowy pomiędzy klientem a usługodawcą. Warto wiedzieć jakie warunki będą obowiązywały podczas trwania okresu abonamentowego zakupionych świadczeń. W przypadku usług zakupionych w modelu abonamentowym (np. domeny internetowe, hosting lub strony WWW) warto zwrócić uwagę na warunki dotyczące kolejnych okresów użytkowania.

Zdarza się, że w umowie znajduje się punkt, który zmusza abonenta do przedłużenia usługi. Są to działania wątpliwe pod względem prawnym, jak i etycznym. Bardzo ważne jest również przeanalizowanie umowy pod kątem zawartych w niej opłat. Warto zwrócić uwagę na to, czy cena promocyjna to kwota netto czy brutto. Kolejnym ważnym aspektem jest koszt, jaki poniesie firma po upływie promocyjnego okresu abonamentowego, a także ile takowy trwa. Pozwoli to uniknąć wszelkich nieporozumień pomiędzy stronami zawierającymi umowę.

W przypadku serwerów hostingodawca powinien zagwarantować w umowie tzw. Service Level Agreement (SLA) czyli utrzymanie i systematyczne poprawianie ustalonego między klientem a nim poziomu jakości usługi. Warto sprawdzić zapisy w umowie dotyczące na przykład dostępności serwera w skali roku. Jest to kwestia, która ma istotny wpływ na działania firmowej strony WWW. Zanim dokonamy ostatecznego potwierdzenia chęci zakupu, należy sprawdzić czy w koszyku znajdują się tylko zamówione przez nas produkty. Niektóre firmy dodają automatycznie do zamówienia inne swoje usługi. Zdarza się również, że dopiero po zakupie okazuje się, iż dana promocja obowiązuje tylko po wykupieniu dodatkowych usług.

W przypadku kiedy taka sytuacja zaistnieje, warto zastanowić się nad wyborem innego usługodawcy. Firma decydująca się na tego typu praktyki nie jest wiarygodnym partnerem handlowym, działania te są wątpliwe nie tylko pod względem moralnym, ale i prawnym
- radzi Alicja Marciniak, Kierownik działu marketingu i public relations w NetArt

Autor: Beata Mosór - Starszy Specjalista ds. Marketingu i PR w

poprzednia  

1 ... 3 4

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: