eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Fuzja firm EasyGo.pl i Wakacje.pl

Fuzja firm EasyGo.pl i Wakacje.pl

2009-07-01 01:17

Wakacje.pl i EasyGo.pl, portale turystyczne numer jeden i dwa w polskiej e-turystyce połączyły swoje siły. Właściciele obu konkurujących ze sobą spółek podpisali umowę o partnerskiej fuzji. Dotychczasowe marki pozostaną na rynku jako znaki handlowe zarządzane przez ten sam Management.

Przeczytaj także: Polscy internauci a usługi turystyczne

EasyGo.pl zajmuje się doradztwem, konsultacją i pośrednictwem w sprzedaży zintegrowanych pakietów turystycznych. Firma współpracuje z około 60 największymi touroperatorami działającymi na terenie Polski, tworząc bazę 1 500 000 ofert wyjazdowych. Wysokość sprzedaży usług turystycznych w roku 2008 sięgnęła progu 51 mln zł. Akcjonariuszami Easygo.pl jest 5 osób fizycznych będących założycielami spółki.

Spółka Wakacje.pl funkcjonuje od 10 lat i oferuje swoim klientom około 600 tysięcy różnych wyjazdów w niemal wszystkie kierunki świata (100 destynacji), przez wszystkie miesiące roku, wybranych z ofert największych 100 biur podróży w Polsce. Wynik sprzedaży usług turystycznych w roku 2008 wyniósł 93 mln zł. Akcjonariuszami Wakacje.pl są fundusze inwestycyjne, za którymi stoją m.in. Dariusz Wojdyga i Marek Dojnow.

Od 30 czerwca 2009 r. EasyGo.pl i Wakacje.pl postanowiły pracować razem dla wspólnego rozwoju i wzrostu. - Większość biznesu spowolnienie gospodarcze traktuje jako sytuację kryzysową, w której z założenia się traci. My patrzymy na tzw. kryzys zupełnie inaczej. Nasze działania, nawet w tym okresie, generują wzrosty sprzedażowe. To szansa na rozwój i zwiększenie zysku dla obu zespołów – komentuje Mateusz Kazieczko, dotychczasowy prezes EasyGo.pl, a obecnie szef Rady Nadzorczej nadzorujący pracę połączonych zespołów. Mimo, że obie spółki do tej pory ze sobą konkurowały, to mają wiele wspólnego. Obie są z Gdańska, posiadają dwa, dość podobnie zorganizowane contact center, łączy je wspólna historia i obie podobnie patrzą w przyszłość.

Oba portale dzięki fuzji połączyły ze sobą doświadczenia, portfele oraz zespoły sprzedażowe. - Jeszcze przez kilka miesięcy będziemy pracować dwu systemowo docierając wspólne procedury, ale wiem, że to tylko typowy okres przejściowy, a po asymilacji zbudujemy jeden wspólny i bardzo silny zespół sprzedażowy – mówi Michał Pilkiewicz, prezes Wakacje.pl, a od fuzji także prezes połączonych spółek.

Satysfakcji nie kryją Dariusz Wojdyga, do niedawna główny właściciel spółki Hoop, a obecnie inwestor finansowy oraz Marek Dojnow, szef firmy FIDEA, którzy decydując się dwa lata temu na inwestycję w Wakacje.pl postawili sobie za cel konsolidację branży e-turystyki w Polsce.

W tej chwili nowy podmiot jest największym e-commercem turystycznym w Polsce i jednym z największych w Europie Środkowo-Wschodniej. Wartość sprzedaży internetowej wycieczek połączonych spółek przewyższa o ponad 50 mln zł usługi trzeciego w kolejności gracza, jakim jest Travelplanet. Już w 2010 roku nowy podmiot chce osiągnąć próg sprzedaży usług turystycznych w wysokości 200 mln zł.


oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: