eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › SMS-y marketingowych przyjaciół

SMS-y marketingowych przyjaciół

2004-02-13 13:38



2. Jasno określone i opisane cele i zasady kampanii.
Jej odbiorcy muszą wiedzieć, na czym ona polega, a przede wszystkim, jak często będą otrzymywać SMS-y i przez jaki czas. Przesyłane wiadomości do odbiorców muszą zawierać takie informacje, jak:
- jasno określony nadawca (konkretna osoba i/lub agencja reklamowa);
- sposób kontaktu z reklamodawcą (strona internetowa, e-mail, telefon), by uzyskać więcej informacji;

3. Przesyłana wiadomość powinna być związana z korzyścią oraz zainteresowaniami odbiorcy.
Klient w zamian za zgodę na otrzymywanie wiadomości powinien zostać nagrodzony, otrzymać coś wartościowego z jego punktu widzenia. Wartość może być wyrażona poprzez specjalną formę produktu lub usługi, zniżkę, ciekawe informacje, możliwość uczestnictwa w konkursie, loterii.

4. Przestrzeganie zasad ochrony danych osobowych.

Powyższe cztery zasady powinny zapewnić specjalistom marketingu efektywną komunikację mobile marketingową z ich, zarówno obecnymi, jak i potencjalnymi klientami.

Marketing mobilny może służyć do budowania wizerunku marki, dostarczania informacji oraz budowania wartości dodanej w komunikacji z klientami. SMS-y i e-maile dostarczają nowych możliwości kreowania wizerunku marki, ponieważ dzięki tym mediom działanie może być interaktywne, stać się dialogiem między marką a konsumentami. Należy skupić swoje działania na grupie docelowej i dopełnić starań, by wysyłane informacje do klientów były dla nich rzeczywiście przydatne.

Najważniejsze jest zachowanie równowagi pomiędzy przekazem reklamowym i informacyjnym. Idealna sytuacja jest wtedy, gdy marka może dostarczać pod swoim szyldem rzetelnych informacji, ściśle powiązanych z wizerunkiem, który chce się kreować. Przykładem może być kampania magazynu "Men's Health" w Wielkiej Brytanii, która polegała na dostarczeniu serwisu pomagającego stosować odpowiednią dietę. Dzięki tej kampanii czytelnicy otrzymywali ważne dla nich informacje i równocześnie poprzez te działania następowało wzmocnienie wizerunku marki. Taki serwis był naturalnym rozszerzeniem dostarczania informacji na łamach magazynu na nowy kanał komunikacyjny. W podobny sposób mogą się reklamować np. producenci kosmetyków, oferując serwis, który będzie reklamować odpowiednie produkty, dając przy tym wskazówki, jak zadbać o urodę.

Mimo wielu nowych i ciekawych możliwości, jakie stwarzają marketerom SMS i technologie mobilne, istnieją tu pewne ograniczenia i niebezpieczeństwa. Do tej pory ograniczeniem były możliwości telefonu, który ma monochromatyczny, mały ekran i ograniczenie długości SMS-u do 160 znaków. Poza tym wyzwaniem jest upewnienie się, że konsumenci otrzymują informacje, które ich interesują i że komunikacja z nimi nie zacznie przybierać zbyt dużych rozmiarów i nie będzie odbierana jako spam. Dzięki rozwojowi technologii można teraz wykorzystywać MMS-y, które zawierają kolorową grafikę, kilka stron tekstu, a także pliki dźwiękowe i animację. Tak więc możliwości rosną, należy jednak ściśle przestrzegać zasad marketingu przyzwolenia, by ich nie stracić.

W marketingu mobilnym nie jest najważniejsze samo posiadanie możliwości wysyłania wiadomości do konsumentów, ale sposób i kontekst, w jakim te wiadomości są wysyłane. Telefon komórkowy jest postrzegany jako najbardziej osobiste narzędzie komunikacji. SMS-y otrzymujemy od znajomych i przyjaciół. Dlatego wysyłając reklamy marketingowiec musi zadbać o zapewnienie sobie statusu znajomego, a nie intruza. Aby to osiągnąć, komunikacja marketingowa poprzez telefony komórkowe musi opierać się na zasadach marketingu przyzwolenia. Jeśli działania marketingowe mają się spotkać z akceptacją i zainteresowaniem konsumentów, trzeba przede wszystkim szanować ich prywatność.



Małgorzata Mazurkiewicz specjalizuje się w technologiach mobilnych oraz mobile marketingu i pracuje jako konsultant merytoryczny w firmie adMobile.
Andrzej Rabsztyn pracuje jako New Business Director w firmie adMobile. email: a.rabsztyn@admobile.pl



Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce wejdź .

poprzednia  

1 2 3

oprac. : M. Mazurkiewicz, A. Rabsztyn / Marketing w Praktyce Marketing w Praktyce

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: