Linki sponsorowane w pasku wyszukiwania?
2009-06-14 02:14
Przeczytaj także: Google: polski poradnik o AdWords
Pozytywnie czy negatywnie?
Zdaniem portalu Adseo.pl z pewnością jednym podstawowych atutów tego narzędzia jest to, że reklamy pojawiać się będą już po wpisaniu pierwszych trzech liter wyrażenia. Reklama zamieszczona na pierwszym miejscu wyników będzie łatwo dostępna i dobrze widoczna dla Internauty. Związana z wyszukiwaną frazą, bez dodatkowych funkcji, idealnie wpasowywać się będzie w target, a tym samym zainteresowania użytkownika. Innymi słowy target w przypadku tego narzędzia będzie idealnie dopasowany do oferowanego produktu.
Powstają jednak dwa podstawowe pytania. Jakie koszty reklamodawca będzie musiał poświęcić aby jego reklama pojawiła się w tym miejscu oraz jaka będzie skuteczność tego narzędzia? Dobrze wiemy, że w reklamie nie liczą się już przypadkowe kliknięcia. Podstawową sprawę odgrywa target oraz świadomość kliknięcia użytkownika. Eksperci zauważają, że w tym wypadku mając reklamę na „celowniku” kursora prawdopodobnie spora ilość kliknięć będzie zupełnie przypadkowa co w odniesieniu do skuteczności reklamy nie będzie pozytywnie o na nią wpływać.
Wprawdzie narzędzie jest dopiero w fazie testów wielu reklamodawców czeka na moment kiedy pojawi się na polskim rynku. Analizy testów prowadzone w Stanach wskazują na pozytywny finał. Pozostaje jednak pytanie czy linki sponsorowane nadal pozostaną jedną z tańszych form reklamy na rynku oraz jak będzie wyglądała licytacja powierzchni reklamowej w wynikach - podsumowują eksperci z Adseo.pl.
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Marka a reklama konkurencji w wyszukiwarkach
-
Przeglądarka Browzar to adware?
-
Mniej oszukańczych kliknięć
-
Internauci i wyszukiwarki
-
Świąteczne wyszukiwania w Google - kiedy, jak i czego szukają Polacy?
-
Linki dofollow i nofollow - jakie są różnice i czy linki nofollow mają sens?
-
Remarketing - jak skutecznie podążać za klientem
-
Linki sponsorowane, dofollow, nofollow. Jak wykorzystać linkowanie w reklamie?
-
5 błędów w AdWords, których lepiej nie popełniać