eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Marki godne zaufania 2009

Marki godne zaufania 2009

2009-05-07 08:42

Przeczytaj także: Marki godne zaufania 2008

fot. mat. prasowe

12 kategorii lokalnych

12 kategorii lokalnych

Oprócz Złotego Godła każdego roku przyznawane jest również Kryształowe Godło European Trusted Brands 2009. Nagrodę tę otrzymują marki, które w badaniu uzyskały najwyższe notowania w czterech kryteriach: jakość, wartość w stosunku do ceny, silny wizerunek, znajomość potrzeb klienta.

W dziewiątej edycji badania European Trusted Brands Kryształowe Godła w 20 kategoriach globalnych otrzymały marki: Mercedes-Benz (Samochód), Electrolux (Duże urządzenie AGD), LG (Komputer osobisty), Sony Ericsson (Telefon komórkowy), ERA (Operator telefonii komórkowej), Sony (Aparat fotograficzny/kamera), Itaka (Biuro podróży), ING Bank Śląski (Bank), MasterCard (Karta kredytowa), Commercial Union (Towarzystwo ubezpieczeniowe), Allegro (Firma internetowa), Shell (Stacja benzynowa), Vigor (Witaminy), Ibuprom (Środek przeciwbólowy), Aspirin C (Lek na przeziębienie), Head & Shoulders (Kosmetyki do pielęgnacji włosów), Yves Rocher (Kosmetyki zapachowe i kolorowe), Garnier (Kosmetyki do pielęgnacji skóry), Persil (Proszek do prania), Nestlé (Płatki śniadaniowe).

W 12 kategoriach lokalnych, zdobywcami kryształowych statuetek zostały następujące marki: TVN (Stacja telewizyjna), ING Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych SA (Fundusz inwestycyjny), Winiary (Producent żywności), Rama (Olej jadalny/margaryna), Danone (Przetwory mleczne), E. Wedel (Ciasta/desery), Jacobs (Kawa/herbata), Tymbark (Sok/woda), Naturell (Suplement diety), Biovital (Preparat na witalność), Elmex (Pasta do zębów), Cif (Środek czystości).

W tym roku po raz pierwszy w historii badania European Trusted Brands respondenci wskazywali również marki, które ich zdaniem cieszą się najlepszą opinią w dbaniu o ochronę środowiska. Marki te zostały wskazane w 10 kategoriach. Tytuły Marek Najbardziej Przyjaznych Środowisku otrzymały: LOT (Linia Lotnicza), Toyota (Samochód), PKO BP (Bank), Orlen (Stacja benzynowa), Tesco (Sieć supermarketów), Vizir (Proszek do prania), Domestos (Detergent / Środek czyszczący), Amica (Urządzenie AGD), McDonald’s (Fast Food), Duracell (Baterie do urządzeń elektrycznych).

Informacje o badaniu
Tegoroczna edycja badania European Trusted Brands została przeprowadzona przez Reader’s Digest w 16 krajach europejskich. Kraje, które objęte tegoroczną edycją to: Austria, Belgia, Czechy, Finlandia, Francja, Hiszpania, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Szwajcaria, Szwecja Węgry i Wielka Brytania. Wzięło w niej udział 23 287 respondentów, w tym 844 Polaków. Badanie realizowano metodą ankiety pocztowej w okresie sierpień – wrzesień 2008 r.

Przeczytaj także: Marki godne zaufania 2014 Marki godne zaufania 2014

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: