eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTelekomunikacja › TPSA integruje z Sybase

TPSA integruje z Sybase

2003-12-01 11:28

Sybase Polska dostarczył Telekomunikacji Polskiej 11 serwerów aplikacyjnych Sybase EAServer. Posłużą one do integracji strategicznych systemów operatora. Wartość kontraktu wynosi ponad 1 milion złotych.

Przeczytaj także: Tańsze połączenia w TPSA

Realizacja umowy pozwoli na połączenie zasobów kluczowych aplikacji Telekomunikacji Polskiej oraz umożliwi ich wzajemną komunikację. Serwery aplikacyjne stanowią podstawę do stworzenia interfejsu integracyjnego między Krajowym Systemem Paszportyzacji (aplikacja Pas'Tel Computerland) a systemem bilingowym Serat 2 firmy Spin oraz aplikacją CRM firmy Peoplesoft.

Oprócz dostawy serwerów, Sybase będzie odpowiedzialny za opiekę techniczną oraz wsparcie Computerlandu w zakresie implementacji rozwiązania.

Wdrożone rozwiązanie obejmuje już cały kraj. W miarę postępu prac nad centralizacją i rozwojem Krajowego Systemu Paszportyzacji Telekomunikacja Polska zamierza usprawnić pracę służb technicznych. Podstawowym celem centralizacji jest poprawa jakości zarządzania siecią oraz dostosowanie systemu do zmian zachodzących w Telekomunikacji Polskiej. Dzięki centralizacji zostaną scalone bazy danych a wszystkie informacje będą dostępne na jednym serwerze. Oznacza to łatwiejszy dostęp do informacji służb odpowiedzialnych za utrzymanie sieci, a dla użytkowników telefonów oznacza to na przykład szybszą reakcję służb TP na zgłoszoną usterkę.

Rozwiązanie wdrożono 1 kwietnia 2003 r., obecnie trwają prace związane z dalszym rozwojem systemu.

Krajowy System Paszportyzacji jest odpowiedzialny za ewidencję i alokację zasobów sieci telekomunikacyjnej, wspomaga planowanie inwestycji dotyczących sieci telekomunikacyjnych np. rozbudowy, remontów czy przyłączania nowych abonentów.

Podstawowym zadaniem systemu Pas'Tel opracowanego w technologii klient-serwer przez Computerland, jest obsługa ewidencji sieci miejscowych, która polega na gromadzeniu, przechowywaniu, aktualizacji i udostępnianiu wszystkich zgromadzonych w bazie danych systemu informacji, opisujących elementy sieci telekomunikacyjnej w kontekście świadczenia usług abonentom TP.

System bilingowy SERAT2 jest odpowiedzialny za, rozliczanie usług, wystawianie faktur oraz windykację należności.

System CRM Peoplesoft jest podstawową aplikacją obsługującą kontakty klienta z TP. Odpowieda m.in. za wsparcie Błękitnej Linii TP, realizowane za pomocą systemu Call Center.

Enterprise Application Server to serwer aplikacyjny, który funkcjonuje w wielu instytucjach w Polsce. Rozwiązanie doceniły takie firmy jak Polkomtel, Skoda Auto, BZ WBK, CS Life, PGF, Ministerstwo Finansów i inni. EAS obsługuje m.in. komponenty Power Builder, Java oraz Microsoft.


oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: tp, sybase polska, sybase easerver
Prefiks Tele2 na komórki

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: