Spożywczy rynek hurtowy w 2008 r.
2008-11-30 00:30
Przeczytaj także: Rynek spożywczy 2008: produkty luksusowe
Jak zaznacza jednak PMR, oprócz korzyści z posiadania własnych sklepów taka strategia niesie ze sobą jednak niebezpieczeństwo utraty wiarygodności hurtownika w oczach swych innych odbiorców – otwierając własne sklepy firma stwarza konkurencję dla zaopatrujących się u niej placówek swoich klientów.
fot. mat. prasowe
Sieci prowadzone przez przedsiębiorstwa hurtowe wg liczby sklepów w Polsce, IX 2008
Z raportu wynika, że najwięcej sieci detalicznych wchodzi w skład grupy Emperia. We wrześniu 2008 roku firma zarządzała siecią ok. 3 480 sklepów. Drugą firmą pod względem liczby zrzeszonych sklepów był Eurocash, organizator największej franczyzowej sieci w Polsce (abc). Sieci grupy Eurocash – abc, Delikatesy Centrum, Nasze Sklepy i IGA – prowadziły we wrześniu łącznie 3 460 placówek. Najszybciej spośród nich rośnie właśnie abc – w pierwszym półroczu 2008 roku sieć powiększyła się o 119 placówek. Bardzo szybko rośnie również sieć sklepów franczyzowych Nasz Sklep rozwijana przez firmę Specjał – w 2007 roku przyłączyła 189 nowych sklepów.
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Polska branża spożywcza najlepsza?
-
Popyt na produkty spożywcze w górę
-
Rynek słodyczy w Polsce 2013
-
Branża spożywcza pełna optymizmu
-
Globalny rynek czekolady przed zmianami
-
Branża spożywcza pod presją rosnących cen
-
Sektor artykułów rolno-spożywczych przed kłopotami
-
Sprzedaż detaliczna w Polsce wzrośnie nieznacznie
-
Kraft chce przejąć Cadbury