2014-10-14 13:56
Polska branża spożywcza to potęga w Europie Centralnej © Gina Sanders - Fotolia.com
Przeczytaj także: Popyt na produkty spożywcze w górę
Krajowe firmy dominują w zestawieniu największych podmiotów z sektora spożywczego w Europie Centralnej – wśród największych spółek spożywczych z naszego regionu czołowa dziesiątka to podmioty działające w Polsce. W pierwszej dwudziestce rankingu odnaleźć można zaledwie pięć firm operujących w innych krajach (trzy czeskie i dwie węgierskie). O sukcesie polskiej branży spożywczej świadczy również fakt, że spółki z Polski zajmują ponad 50 miejsc w czołowej 100 zestawienia.fot. Gina Sanders - Fotolia.com
Polska branża spożywcza to potęga w Europie Centralnej
Wśród największych spółek spożywczych z naszego regionu czołowa dziesiątka to podmioty działające w Polsce - wynika z „Rankingu 800 największych firm spożywczych Europy Centralnej”.
– W przypadku Polski i krajowych przedsiębiorstw spożywczych, na ich korzyść działa potężny rynek wewnętrzny, systematycznie rosnąca gospodarka, niskie koszty pracy, a także dostęp do dużej ilości krajowego surowca. Polska ze względu na znaczną liczbę konsumentów, położenie i stabilną sytuację gospodarczo-polityczną jest coraz częściej punktem docelowym lub platformą do dalszej ekspansji firm z Europy Zachodniej na kraje regionu – komentuje wyniki rankingu Łukasz Stępniak, redaktor naczelny serwisu PortalSpozywczy.pl.
– Wszystko wskazuje na to, że w kolejnych latach największe podmioty będą starały się wykorzystać poprawę koniunktury do wzrostu udziałów w rynku – prognozuje Starzyk.
fot. mat. prasowe
TOP30
Zwycięzcą rankingu został Imperial Tobacco, któremu udało się wyprzedzić drugą Kompanię Piwowarską i zamykającą podium Grupę Animex.
– Obecnie spożycie piwa w Polsce wynosi ok. 97 litrów per capita rocznie, co plasuje nas w ścisłej europejskiej i światowej czołówce. Tak mocne nasycenie rynku może być barierą dla dalszego zwiększenia konsumpcji i dlatego bardziej liczymy na wzrost wartościowy kategorii. Trendy konsumenckie zdają się potwierdzać, iż jest to możliwe do osiągnięcia, bowiem konsumenci są dziś gotowi wydać więcej na piwa droższe i niszowe – komentuje Andrew Highcock, prezes Kompanii Piwowarskiej.
– Siłą kategorii jest dywersyfikacja produktów i otwartość Polaków na nowości na półce. Systematycznie rośnie między innymi konsumpcja serów dojrzewających i topionych – zauważa Migrała.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Branża spożywcza pełna optymizmu
Branża spożywcza pod presją rosnących cen
Sektor artykułów rolno-spożywczych przed kłopotami
Spożywczy rynek hurtowy w 2008 r.
Producenci żywności zadłużeni, ale nie przez pandemię
Polski eksport żywności 8 proc. w dół. Dawno nie widział takiego kryzysu
Przemysł spożywczy liczy zaległości. Zadłużenie ma co 12. firma
Producenci żywności coraz dłużej czekają na pieniądze
Branża spożywcza: nie jest źle, ale...
Bardzo prosze o odpowiedź, czy czepki ochronne stosowane w przemyśle spożywczym są obowiązkowe? Czy istnieje w polskim prawodawstwie ...
Obligacje. Jak działa immunizacja? Jak ograniczyć ryzyko rynkowe?
Wpis do KRS. Co może sąd rejestrowy?
3 kwestie, o których musisz pamiętać przy zmianie formy opodatkowania
Biznes bez granic: Handel zagraniczny w nowej rzeczywistości
Panorama Reden i Niebieski Bursztyn od ATAL
Polski Ład 2.0: czy zmiana formy opodatkowania będzie opłacalna? Sprawdź symulację
Fala upałów: jakie obowiązki pracodawcy?