eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Co dziennikarze sądzą o branży PR?

Co dziennikarze sądzą o branży PR?

2008-10-27 13:32

Przeczytaj także: Jak branża PR ocenia dziennikarzy?


Tomasz Michniewicz z radiowej Trójki zaś podsumowuje: „PR-owcom w Polsce wydaje się, że ich jedynym zadaniem jest wysłanie informacji prasowej (czy raczej reklamówki produktu/wydarzenia). Przeważnie to nawet nie są informacje, z którymi można cokolwiek zrobić, tylko zwykłe teksty promocyjne. Czego PR-owcy najwyraźniej nie wiedzą to fakt, że na dobrą sprawę nikt tych maili nie czyta, kasujemy je już po nagłówku (a częściej - nazwisku autora)".

Jedna z najbardziej powszechnych rad doświadczonych PR-owców dotyczących konferencji prasowych brzmi „Organizuj je tylko wtedy, kiedy masz, po co”. Jak się okazuje PR-owcy nadal nie zawsze biorą sobie do serca tę starą prawdę, co pokazały także wyniki ankiety PRoto.pl.

Najwięcej spośród dziennikarzy biorących udział w badaniu, jako błąd organizatorów spotkań prasowych uznało ich niską wartość informacyjną. 14% wskazało na źle dobrany termin konferencji, 12% - za późno wysłane zaproszenia.

Joanna Sopyło zauważa: „Doceniam osoby, które potrafią przygotować konferencję tak, aby po niej był czas na rozmowę z przedstawicielami firmy, żeby nawet z zajętym dyrektorem można było przeprowadzić wywiad – to są odpowiednie osoby na właściwym miejscu. W kwestii konferencji i eventów PR-wcy powinni również bardziej uważnie śledzić te organizowane przez pokrewne branże lub firmy, bo często zdarza się tak, że kilka rzeczy dzieje się jednego dnia i dodatkowo o tej samej godzinie. Poza tym należy wspomnieć o bardzo ogólnych komentarzach. Często jest tak, że niektóre kwestie dziennikarz mógłby opisać sam, jednak tekst wzbogacony o komentarze jest po prostu ciekawszy. Gdy otrzymuję od przedstawiciela dużej firmy bardzo ogólnikową wypowiedź, następnym razem po prostu się z nim nie kontaktuję”.

O tym, że spotkania prasowe są jednak potrzebne może świadczyć fakt, że 35% ankietowanych dziennikarzy często korzysta z zaproszeń na nie, a 47% - tylko wtedy, gdy są poświęcone interesującemu ich tematowi.

PR-owiec inspiracją?

80% dziennikarzy, którzy wzięli udział w badaniu przyznało, że otrzymane informacje prasowe były impulsem dla 10 do 20% przygotowanych przez nich materiałów. 6% respondentów stwierdziło że ponad połowa ich tekstów jest inspirowana materiałami od PR-owców.

fot. mat. prasowe

Ile przygotowanych przez Państwa materiałów powstało z inspiracji inf. prasowych?

Ile przygotowanych przez Państwa materiałów powstało z inspiracji inf. prasowych?

Przeczytaj także: Kto porzucił media dla PR? Kto porzucił media dla PR?

poprzednia  

1 2

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: