eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Amerykanie nie lubią singli

Amerykanie nie lubią singli

2003-11-04 12:00

Na rynku amerykańskim single muzyczne są dwukrotnie częściej pobierane z Internetu, niż kupowane w tradycyjnych sklepach.

Przeczytaj także: MySpace będzie sprzedawać muzykę

Pierwszym teledyskiem, jaki 1 sierpnia 1981 r. wyemitowała stacja muzyczna MTV, było "Video Killed The Radio Star" duetu The Buggles. Gdyby piosenka powstała 22 lata później, jej proroczy tekst na temat zastępowania jednych mediów innymi dotyczyłby zapewne Internetu i płyt CD. Jak donosi bowiem magazyn "Billboard", wraz z uruchomieniem nowych usług internetowych - przede wszystkim iTunes Apple - płyty z pojedynczymi utworami zanotowały gwałtowny spadek sprzedaży.

"Billboard" informuje, że od czerwca Amerykanie kupili w Internecie 7,7 mln piosenek. W tym samym czasie w sklepach na terenie USA sprzedano zaledwie 4 mln singli. W tygodniu zakończonym 26 października, w Internecie Amerykanie kupili 857 tys. piosenek. W tym samym czasie w sklepach sprzedano przeszło 5-krotnie mniej singli. Tylko największe hity-nowości sprzedają się lepiej na płytach, niż w formie ściąganych z Sieci plików.

oprac. : 4Press

Przez satelitę do sieci

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: