Amerykanie nie lubią singli
2003-11-04 12:00
Przeczytaj także: MySpace będzie sprzedawać muzykę
Pierwszym teledyskiem, jaki 1 sierpnia 1981 r. wyemitowała stacja muzyczna MTV, było "Video Killed The Radio Star" duetu The Buggles. Gdyby piosenka powstała 22 lata później, jej proroczy tekst na temat zastępowania jednych mediów innymi dotyczyłby zapewne Internetu i płyt CD. Jak donosi bowiem magazyn "Billboard", wraz z uruchomieniem nowych usług internetowych - przede wszystkim iTunes Apple - płyty z pojedynczymi utworami zanotowały gwałtowny spadek sprzedaży."Billboard" informuje, że od czerwca Amerykanie kupili w Internecie 7,7 mln piosenek. W tym samym czasie w sklepach na terenie USA sprzedano zaledwie 4 mln singli. W tygodniu zakończonym 26 października, w Internecie Amerykanie kupili 857 tys. piosenek. W tym samym czasie w sklepach sprzedano przeszło 5-krotnie mniej singli. Tylko największe hity-nowości sprzedają się lepiej na płytach, niż w formie ściąganych z Sieci plików.
oprac. : 4Press
Przeczytaj także
-
Słuchanie muzyki online: YouTube na czele
-
Kto kupuje single w sieci?
-
Single nadal nie mają na własne mieszkanie. Bezpieczny Kredyt 2% zawodzi?
-
Czy singla stać na zakup mieszkania?
-
Budżet domowy singla raczej skromny
-
Polscy single. Bez pary, ale z mieszkaniem na kredyt
-
Wakacje dla singli droższe niż w tandemie?
-
Pierwsze mieszkanie dla singla. Poradnik
-
Mieszkanie dla singla. Co proponują deweloperzy?