eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Akcja "Podaj książkę"

Akcja "Podaj książkę"

2003-10-23 01:36

Akcja "Podaj książkę"

© fot. mat. prasowe

Przeczytałeś książkę, podobała Ci się i chcesz, by inni też ją przeczytali? Jeśli odpowiedź brzmi tak, to włącz się do rozpoczynającej się w czwartek - 23 października - akcji "Podaj książkę". Celem akcji jest zaszczepienie wśród Polaków mody na czytanie i "uwalnianie" książek, czyli amerykańskiej idei "Bookcrossingu".

Przeczytaj także: Podaj.net - wymień się książkami

fot. mat. prasowe

W kilkunastu punktach Warszawy, a także innych miast w - strefach wymiany książek - specjalnie oznaczonych logiem "Podaj książkę", znajdują się setki książek, czekających na nowych czytelników. W tej akcji chodzi o to, by dzielić się książkami z innymi. Przyłączyć do niej może się każdy. Wystarczy założyć Strefę wymiany książek, a można to zrobić praktycznie wszędzie, np. w sklepie, w firmie, na klatce schodowej.

Kluczowym elementem akcji "Podaj książkę". jest uruchomiony przez portal Gazeta.pl serwis , na stronach którego rejestruje się i wyszukuje książki "puszczane" w miasto. Każda książka włączana do akcji powinna być oznakowana - specjalnymi bezpłatnymi naklejkami "Podaj książkę". Wystarczy przykleić naklejki, wpisać na nie INK (Identyfikacyjny Numer Książki), który otrzymuje się przy rejestracji książek w specjalnej bazie na portalu Gazeta.pl. Tak przygotowaną książkę należy zostawić w dowolnym publicznym miejscu lub w jednej ze stref wymiany książek.

Losy książki można "śledzić" na stronach serwisu w portalu Gazeta.pl. Tam też można dzielić się opiniami o książkach. W serwisie można również poszukiwać książek włączonych do akcji przez innych użytkowników.

Akcja "Podaj książkę" to inicjatywa miłośników książek i czytania. Jej organizatorem jest warszawska kluboksięgarnia "Czuły Barbarzyńca". Wsparcia akcji udzieliły wydawnictwo Ogme.pl i Fundacja Nowej Kultury "Bęc Zmiana" oraz wiele osób i organizacji, które charytatywnie wspierają ją swoimi działaniami. Patronami medialnymi są portal Gazeta.pl i "Gazeta Wyborcza".

oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: bookcrossing, podaj książkę
iTunes skazane na sukces

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: