eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Internauci a serwisy społecznościowe

Internauci a serwisy społecznościowe

2008-07-07 10:49

Internauci a serwisy społecznościowe

Świadomość istnienia, korzystanie z serwisów społecznościowych i korzystanie z Internetu w podgrupac © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

Niemal co trzeci Polak aktywnie korzysta z internetowych serwisów społecznościowych - wynika z badań D-Link Technology Trend, przeprowadzonych na zlecenie firmy D-Link przez Millward Brown SMG/KRC. Wirtualne społeczności służą nam głównie do podtrzymania znajomości i zaspokojenia własnej ciekawości.

Przeczytaj także: Serwisy społecznościowe: Grono.net liderem

fot. mat. prasowe

Świadomość istnienia, korzystanie z serwisów społecznościowych i korzystanie z Internetu w podgrupac

Świadomość istnienia, korzystanie z serwisów społecznościowych i korzystanie z Internetu w podgrupach

W nowym badaniu D-Link Technology Trend sprawdzono stosunek Polaków do Internetu w wersji 2.0. Okazuje się, że świadomość istnienia serwisów społecznościowych ma ponad połowa Polaków (53%), a aktywnie korzysta z nich 31% społeczeństwa.

Gdy te dane porównamy z liczbą użytkowników Internetu w Polsce (wg szacunków ok. 13 milionów), ten odsetek jest zdecydowanie wyższy – z serwisów społecznościowych korzysta ponad ¾ internautów.

fot. mat. prasowe

Serwisy społecznościowe: znajomość i korzystanie wśród Internautów

Serwisy społecznościowe: znajomość i korzystanie wśród Internautów

Liderem polskich społeczności jest Nasza-klasa.pl. Serwis, który od połowy 2007 roku bije rekordy popularności znają niemal wszyscy internauci (90%). Co więcej, 73 % użytkowników Internetu w Polsce aktywnie z niego korzysta. Kolejne miejsca zajmują Fotka.pl (48% słyszało o tym serwisie, natomiast 20% korzysta), Sympatia.pl (28% słyszało, 7% korzysta) i Grono.net (odpowiednio: 26% i 11%). Internauci znają również zagraniczne serwisy społecznościowe, przede wszystkim MySpace.com (12%) i Facebook.com (5%).

Mniejszym powodzeniem cieszą się internetowe społeczności profesjonalistów. Najpopularniejszy rodzimy serwis tego typu - GoldenLine.pl zna 6% respondentów, a korzysta z niego jedynie 2%. Należy jednak pamiętać, że serwisy te skierowane są do stosunkowo wąskiej grupy odbiorców – przede wszystkim menedżerów i specjalistów.

Użytkownicy prowadzą życie w sieci głównie dla utrzymania dotychczasowych znajomości (57% osób) oraz z ciekawości (52%). Co czwarty respondent przyznaje, że serwisy społecznościowe pomagają mu zabić wolny czas. Tyle samo użytkowników szuka tam nowych znajomości, a 18% korzysta z takich serwisów by dyskutować na interesujące tematy.

fot. mat. prasowe

Cel odwiedzania serwisów społecznościowych

Cel odwiedzania serwisów społecznościowych

 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: