Handel elektroniczny w MSP 2004 i 2007
2008-04-10 02:51
Przeczytaj także: Handel e-commerce w USA X 2008
6. Średnie przedsiębiorstwa w 2007 roku najczęściej realizowały sprzedaż w Internecie na poziomie do 20% całości obrotów handlowych; co czwarte mikro przedsiębiorstwo realizowało przez Internet większość lub całość sprzedaży.
7. Ponad połowa (50,6%) badanych przedsiębiorstw prowadząc sprzedaż w Internecie wystawiała e-faktury.
8. W 2007 roku ponad 44% mikro przedsiębiorstw realizowało sprzedaż przez Internet do 5 tys. zł miesięcznie, a niespełna 8% dokonywało transakcji powyżej 200 tys. zł.
9. W 2007 roku większość badanych przedsiębiorców (prawie 60%) dbała o poziom obsługi w swoich sklepach internetowych poprzez zapewnienie klientom doradztwa on-line.
10. Do kontaktów handlowych e-mail, fora dyskusyjne i telefon najczęściej wykorzystują przedsiębiorstwa średnie, Skype i czat room przedsiębiorstwa małe, natomiast poczta tradycyjna wykorzystywana jest jedynie w mikro przedsiębiorstwach i przedsiębiorstwach produkcyjnych.
11. W opinii badanych przedsiębiorców na wzrost zaufania klientów do handlu elektronicznego największy wpływ ma szybka komunikacja sklepu z klientem oraz wysoka pozycja sklepu w wyszukiwarkach; ponadto duży wpływ na poprawę zaufania wywierają posiadane certyfikaty zabezpieczające transakcje, możliwość wyboru różnorodnych form płatności oraz nagrody i rekomendacje.
12. Największa liczba respondentów (blisko 72% badanych) zgodziła się, że bezpośrednią przyczyną ekspansji handlu elektronicznego jest intensywny rozwój technologii; blisko 69% badanych przedsiębiorców uważa, że do roku 2010 nastąpi rozwój społeczności internetowych wpływających na kształt handlu elektronicznego, a prawie 62% potwierdza, iż zwiększy się liczba oszustw popełnionych w Internecie.
Informacje o badaniu
Badanie pt. „Handel elektroniczny w małych i średnich przedsiębiorstwach – analiza porównawcza z lat 2004 i 2007” przebiegało w dwóch etapach. Pierwszy etap obejmował okres od lipca do października 2004 roku, a drugi okres od sierpnia do listopada 2007 roku. W badaniu wykorzystano autorski kwestionariusz on-line i zrealizowano założone próby badawcze o liczebności 503 (rok 2004) i 525 (rok 2007) małych i średnich przedsiębiorstw.
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
E-commerce powoli hamuje
-
Sky-Shop.pl: Jak szybko uruchomić sklep internetowy?
-
Jak zabezpieczyć WordPressa?
-
Hosting, serwery - 90% ludzi popełnia te błędy
-
Bezpłatny poradnik: 4 filary stabilnego e-biznesu, bez marketingowej ściemy. 250+ stron!
-
Konsumenci stawiają na zakupy in-line
-
Polski e-commerce rośnie najszybciej w Europie
-
Polscy internauci a e-commerce 2011
-
Polscy internauci a e-commerce 2010