eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Gry online a złośliwe oprogramowanie 2007

Gry online a złośliwe oprogramowanie 2007

2008-03-20 01:06

Gry online a złośliwe oprogramowanie 2007

Liczba szkodliwych programów kradnących hasła do gier online w poszczególnych latach © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Rok 2007 można określić jako "rok oszustw w świecie online" lub "rok wykorzystywania biednych graczy". W tym czasie nastąpił ogromny postęp w ewolucji szkodliwych programów atakujących użytkowników gier online - wynika z raportu Kaspersky Lab "Kaspersky Security Bulletin 2007 - Trend roku: ewolucja szkodliwych programów atakujących użytkowników gier online".

Przeczytaj także: Gry online: socjotechnika jedną z metod kradzieży haseł

Według raportu, pod względem różnorodności oraz skali rozprzestrzeniania się programy atakujące użytkowników gier online prawie dorównują już robakom i wirusom wywołującym epidemie. Pod względem złożoności znajdują się na tym samym poziomie co najbardziej zaawansowane szkodliwe programy do tworzenia sieci zombie.

fot. mat. prasowe

Liczba szkodliwych programów kradnących hasła do gier online w poszczególnych latach

Liczba szkodliwych programów kradnących hasła do gier online w poszczególnych latach







W 2007 roku liczba szkodliwych programów, których działanie ogranicza się do atakowania użytkowników gier online, wzrosła o 145% w stosunku do 2006 roku. Było to zgodne z istniejącym trendem gwałtownego wzrostu oraz ogólną sytuacją dotyczącą kradzieży wirtualnej własności online.

Bardziej szczegółową analizę wzrostu liczby szkodliwych programów atakujących gry online umożliwi podział tych szkodników na dwie kategorie: TrojWare i VirWare.

TrojWare: trojany atakujące gry online

Wśród szkodliwych programów atakujących użytkowników gier online udział trojanów (tj. programów, których celem jest wyłącznie kradzież haseł) wynosi 96%.

Do najważniejszych przedstawicieli tych trojanów należą:
  • Trojan-PSW.Win32.OnlineGames,
  • Trojan-PSW.Win32.Lmir,
  • Trojan-PSW.Win32.Nilage,
  • Trojan-PSW.Win32.WOW,
  • Trojan-PSW.Win32.Magania,
  • Trojan-PSW.Win32.Gamec,
  • Trojan-PSW.Win32.Tibia,
  • Trojan-PSW.Win32.Hangame.
W ogólnej liczbie nowych trojanów stworzonych w celu kradzieży poufnych informacji (tj. trojanów PSW) udział trojanów atakujących gry wynosił dla całego roku 69,8%. Liczba tego typu trojanów, według raportu Kaspersky Lab, nieustannie wzrasta: podczas gdy w styczniu ich udział wynosił około 65%, we wrześniu przekroczył 75%, a pod koniec roku wzrósł do ponad 80%. Można powiedzieć, że cyberprzestępców o wiele bardziej interesują hasła do gier online niż hasła do kont pocztowych, komunikatorów internetowych czy bankowości online.

Porównując kod różnych trojanów atakujących gry eksperci dochodzą do wniosku, że rok 2006 i pierwsza połowa 2007 roku były okresami testowania nowych technologii kradzieży haseł, kluczy i innych danych, które umożliwiają cyberprzestępcom wykonywanie operacji na cudzej własności wirtualnej. W drugiej połowie 2007 roku cyberprzestępcy doskonalili te technologie, wypróbowane i przetestowane, w odpowiedzi na nowe łaty opublikowane przez twórców gier online lub modyfikowali je, aby uniemożliwić ich wykrycie przez programy antywirusowe.

W opinii specjalistów szybki wzrost liczby nowych trojanów na początku 2007 roku oraz spowolnienie pod koniec roku, w połączeniu z brakiem nowych technologii, również świadczy o tym, że metody kradzieży postaci z gier oraz wirtualnej własności osiągnęły w drugiej połowie 2007 roku odpowiedni poziom zaawansowania.

 

1 2 3

następna

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: