Wirtualni operatorzy ponieśli klęskę?
2008-03-01 00:07
Przeczytaj także: Operatorzy wirtualni - czy to już pora?
- Operatorzy wirtualni planując sprzedaż zwyczajnie przecenili swoje możliwości - przyznaje Magda Borowik, analityk rynku telekomunikacyjnego z IDC Polska. - Każdy z operatorów, któremu uda się zgromadzić bazę abonencką większą niż 50 tys. użytkowników, będzie miał szansę zostać przejętym w procesie konsolidacji rynku - dodaje. Borowik zastrzega jednak, że można się tego spodziewać dopiero w dłuższej perspektywie czasowej.Konkurenci wirtualnych operatorów wskazują na różne przyczyny ich niepowodzenia na polskim rynku telekomunikacyjnym. - Przegrywają oni, ponieważ nie mają znanej marki, odpowiedniej sieci sprzedaży i sprzętu - twierdzi Grażyna Piotrowska-Oliwa, prezes Orange. W podobnym tonie wypowiada się Jacek Niewęgłowski, wiceprezes Play. Jego zdaniem, grzechem pierworodnym MVNO jest uzależnienie się od operatorów posiadających infrastrukturę techniczną. Ponoszone w związku z tym opłaty stanowią aż 60-70 proc. wszystkich wydatków wirtualnych operatów.
Tymczasem, eksperci zwracają uwagę także na inne przyczyny porażki MVNO. Według Macieja Gawineckiego z A.T. Kearney, operatorzy wirtualni weszli na rynek zbyt późno, kiedy czterech głównych graczy osiągnęło blisko 100 proc. penetrację rynku.
oprac. : Jakub Parnes / Polska.pl
Przeczytaj także
-
Halo Polsat - wirtualny operator komórkowy
-
mBank mobile - wirtualny operator komórkowy
-
PTC wprowadza T-Mobile w Polsce
-
Spółka MoCoHub przejęła Mobilking
-
Telefonia ruchoma: ceny usług 2008
-
Przyszłość sieci 3G LTE w Polsce
-
Polscy operatorzy MVNO mało popularni
-
Telefonia komórkowa 2006/2007
-
Ceny usług telefonii ruchomej 2005-2007