eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Strategie i techniki cenowe

Strategie i techniki cenowe

2008-02-20 12:47

Przeczytaj także: Obniżki cen: czy warto je stosować?


Mówiąc o cenach i ich obniżaniu warto zwrócić choćby niewielką uwagę na aspekt brandingowy takich działań. Badania Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wykazały, że ponad 60% Polaków wyraża opinię, że towary o niskich cenach mają gorszą jakość. Ponad 66% z kolei jest zdania, że promocyjne ceny są stosowane wtedy, gdy towar trudno jest sprzedać. 50% twierdzi, że produkty przecenione często bywają przeterminowane. 60% uważa, że kupując taniej nie płaci się niepotrzebnie (!) za markę. Prawie 60% uważa, że promocje (chwilowe obniżki cen) to dobre okazje na zakup różnych produktów o dobrej jakości za rozsądną cenę (to też dobry sposób, żeby spróbować czegoś nowego np. jogurtu kiwi zamiast truskawkowego). W ludziach istnieją więc równocześnie dwa podejścia. Według pierwszego z nich niska cena jest synonimem tandety. Według drugiego, niska cena jest okazją. Można to pogodzić, przyjmując, że STAŁA niska cena to wskazówka „uważaj, tandeta”, natomiast CHWILOWA niska cena to wskazówka „uważaj, okazja”.

Na koniec jeszcze krótki zimny prysznic, jeśli podoba ci się obniżanie cen w celu przyciągnięcia klientów i odróżnieniu się od konkurencji — przegląd komunikatów reklamowych różnych sieci handlowych:
  • Auchan — „Zbijamy ceny zawodowo”. „Wszystko do woli”. „Zakupy w parku... do woli”,
  • Avans — „Poniżamy ceny”,
  • Biedronka — „Codziennie niskie ceny”,
  • Carrefour — „Lepiej i taniej”,
  • Castorama — „Dzień po dniu niskie ceny”,
  • Geant — „Wszystko i tanio”,
  • Leclerc — „Świat niskich cen”, „Taniej niż najtaniej”, „Jakość w dobrej cenie”,
  • Media Markt — „Ceny poniżej pasa”,
  • M1 — „Gdy kwiaty rosną, maleją ceny”,
  • Tesco — „Dużo, tanio, Tesco”.

fot. mat. prasowe





Artykuł powstał na podstawie książki Lucyny Witek „Merchandising w małych i dużych firmach handlowych” (Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2007). Jest to praktyczny przewodnik po merchandisingu czyli sztuce sprzedaży w sklepach, hipermarketach, galeriach handlowych. Wszelkie skróty i uzupełnienia w tekście za zgodą Wydawcy.

poprzednia  

1 2 3

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: