Mass mailing w małym przedsiębiorstwie
2007-08-09 09:55
Przeczytaj także: Kiedy wysłać newsletter?
- blokada wysyłania korespondencji na podany adres lub domenę - jeżeli klient zastrzeże sobie, że nie chce otrzymywać korespondencji, to nawet przez pomyłkę nie otrzyma już więcej mailingu;
- wysyłanie listów w formatach TXT, HTML, MIESZANYM (Text/HTML) - format mieszany (dualny) umożliwia równoczesne wysłanie jednego listu w dwóch formatach, tzn. tekstowym i graficznym. W związku z tym osoby, które mają zablokowaną obsługę wiadomości HTML będą mogły odczytać list bez problemu, gdyż ich program pocztowy wyświetli część listu przygotowaną w formacie zwykłego tekstu;
- wysyłanie załączników w dowolnym formacie - ważne, aby do listu w razie konieczności można było dołączyć dowolny załącznik, taki jak np. dokument tekstowy, plik graficzny czy film wideo;
- wbudowany edytor HTML działający w trybie graficznym (WYSIWYG) - przypomina pracę z edytorem tekstu i umożliwia przygotowywanie listów w formacie graficznym (HTML) bez znajomości składni kodu, ale z możliwością edycji tagów HTML;
- import zewnętrznych szablonów - bez tej funkcji nie byłaby możliwa praca z własnymi wzorami korespondencji stworzonymi np. przez dział marketingu lub promocji w firmie;
- personalizacja w tytule i treści e-maila - do treści listu można wstawiać pola personalizacji takie jak np. Imię, Nazwisko, Płeć, Adres e mail odbiorcy itp. Dzięki personalizacji można dostosować treść przekazu do konkretnego odbiorcy masowej korespondencji;
- grupowanie adresatów wg dowolnych kryteriów - funkcja dająca użytkownikowi możliwość samodzielnego tworzenia grup wysyłkowych (segmentacja rynku) np. klientów według różnych kategorii, odbiorców według asortymentu towarów, rejonizacji itp.;
- wyszukiwarka adresów e-mail zgromadzonych we własnych bazach (grupach wysyłkowych) - umożliwia szybkie odnalezienie lub wybór odbiorców korespondencji spełniających określone kryteria;
- wybór pomiędzy grafiką wysyłaną w mailu lub pobieraną z serwera - dołączanie grafiki powoduje niepożądany wzrost wielkości wiadomości, co można ominąć stosując odnośniki do obrazów bezpośrednio na serwerach, jednak większość programów pocztowych blokuje odczytywanie grafiki pobieranej z sieci, przez co odbiorcy mailingu nie widzą elementów graficznych dopóki nie włączy podglądu obrazów dołączonych do listu;
- wysyłanie korespondencji testowej na zdefiniowany adres - bardzo przydatna funkcja, która umożliwia zapoznanie się z korespondencją dokładnie w takiej postaci, w jakiej zobaczą ją odbiorcy mailingu;
- możliwość zaplanowania wysyłki w określonym terminie - warto z niej skorzystać gdy biuletyny mają dotrzeć do odbiorcy w ustalonym czasie na przykład w godzinach rannych;
- tymczasowe wstrzymanie korespondencji po wysłaniu określonej ilości maili na pewien czas - przydaje się, gdy serwer, przez który wysyłana jest korespondencja ma nałożone limity, np. 1000 maili na godzinę;
- wysyłanie wiadomości za pośrednictwem lokalnego serwera - w tym trybie wysyłki pominięty zostaje serwer pocztowy dostawcy poczty, a cała korespondencja wysyłana jest bezpośrednio z komputera firmy, dzięki czemu wzrasta szybkość wysyłki. Czasem jednak mogą pojawić się problemy z jej dostarczeniem w związku z filtrami antyspamowymi na serwerach pocztowych odbiorców;
- automatyczne zapisywanie i wypisywanie z newslettera bezpośrednio ze strony internetowej - na stronie firmowej można umieścić formularz (metody POST/GET), dzięki któremu potencjalni klienci będą mogli automatycznie zapisywać się do listy mailingowej;
oprac. : www.ANOMAIL.pl
Przeczytaj także
-
Jak Prawo telekomunikacyjne uderza w marketing
-
Real-time marketing w działaniach e-mail marketingowych
-
Jak stworzyć newsletter, który nie trafi do skrzynki spam?
-
Mamy sposoby na skuteczny e-mail marketing
-
E-mail marketing w Polsce 2015
-
E-mail marketing: dbaj o swoją bazę
-
10 sposobów na skuteczny e-mail marketing
-
E-mail marketing: jak to robić zgodnie z prawem?
-
E-mail marketing: 8 kroków do efektywnej kampanii powitalnej