eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Porównywarki cen on-line rosną w siłę

Porównywarki cen on-line rosną w siłę

2007-08-09 01:01

Porównywarki cen on-line rosną w siłę

W jaki sposób najczęściej rozpoczyna Pan(i) poszukiwania produktów, które chce Pan(i) kupić w Intern © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Zainteresowanie zakupami przez Internet wzrasta z roku na rok, co korzystnie wpływa na popularność internetowych porównywarek cen. Jak wynika z badania Megapanel PBI/Gemius, w kwietniu 2007 roku niespełna co piąty polski użytkownik sieci (19,31 proc.) odwiedził przynajmniej jeden z serwisów porównujących ceny produktów dostępnych w e-sklepach.

Przeczytaj także: Porównywarki cen - łowcy okazji

Porównywarki cen, choć są rozwiązaniem stosunkowo młodym, na stałe zagościły na polskim rynku internetowym. Staż pierwszych podmiotów tej branży – kupujemy.pl oraz skapiec.pl – sięga przełomu 2003/2004 roku. Według badania Megapanel PBI/Gemius, w kwietniu 2006 roku witryny tego typu odwiedziło niemal 930 tysięcy osób, a już rok później liczba użytkowników porównywarek cen (real users) wzrosła do ponad 2,7 miliona.

O popularności internetowych porównywarek cen decyduje kilka czynników. Zawierają one szereg narzędzi umożliwiających trafne odnalezienie produktu, jak również wyczerpujące informacje o jego cenach w poszczególnych e-sklepach. Dzięki temu klient oszczędza czas, który wcześniej musiał poświęcić na odwiedzanie wielu witryn w poszukiwaniu najkorzystniejszej oferty. Porównywarki dają możliwość dokonania bardziej przemyślanych i przez to satysfakcjonujących zakupów.

Według raportu Gemius „E-commerce 2007”, 36 proc. internautów, którzy robili zakupy przez Internet, zna i korzysta z serwisów porównujących ceny. Niemniej, niemal tyle samo – 32 proc. kupujących w Internecie - o porównywarkach cen nie słyszało.

Polscy internauci, w przeciwieństwie do Rumunów, Litwinów, Ukraińców i Rosjan, najczęściej rozpoczynają poszukiwania produktów, które chcą kupić, od sprawdzenia oferty znanych im aukcji internetowych – tak czyni aż 41 proc. internautów, którzy więcej niż raz kupili coś w Internecie. W pozostałych badanych krajach – jak pokazują wyniki raportu Gemius - dużo bardziej popularnym sposobem odnajdywania najkorzystniejszej oferty są wyszukiwarki internetowe, a następnie odwiedzanie stron poszczególnych e-sklepów.

fot. mat. prasowe

W jaki sposób najczęściej rozpoczyna Pan(i) poszukiwania produktów, które chce Pan(i) kupić w Intern

W jaki sposób najczęściej rozpoczyna Pan(i) poszukiwania produktów, które chce Pan(i) kupić w Internecie?


 

1 2

następna

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: