Firmy odzieżowe zarobią na mundurkach
2007-02-15 01:00
Przeczytaj także: Wyroby włókiennicze budzą zastrzeżenia UOKiK
Rozporządzenie zobowiązujące publiczne szkoły do wprowadzenia jednolitych strojów dla uczniów zostało podpisane w piątek. Od kilku dni trwa już kampania reklamowa prowadzona przez firmy odzieżowe. Wprowadzenie mundurków dla uczniów od zerówki do liceum oznacza sześć milionów klientów.Przymus noszenia mundurków to szansa dla branży, która od lat kuleje z powodu tanich chińskich produktów. Niektóre firmy już dawno temu wykupiły domeny internetowe z mundurkiem w adresie. Przygotowane zostały katalogi materiałów i kolorów. Oferowana jest nawet pomoc w przygotowaniu herbu szkoły.
Według CBOS, wydatki na ubrania ponoszone przez rodziców na przełomie sierpnia i września to średnio 163-200 zł. Rodzice boją się, że teraz będą musieli głębiej sięgnąć do portfela.
– Codziennie mamy kilka telefonów. Szczytu spodziewamy się w marcu, po zakończeniu ferii – mówi cytowana przez warszawski dziennik Alicja Szymańska, właścicielka dziewiarskiej firmy Alicja z Warszawy. Na razie firma ma zamówienie z ok. 20 szkół.
oprac. : Marcin Pijaczyński / Polska.pl
Przeczytaj także
-
Rynek odzieżowy w Polsce wart 15 mld zł
-
Rynek odzieży i obuwia w Polsce 2008
-
Cyfrowe Paszporty Produktów w branży odzieżowej: koniec ery fast fashion?
-
Ponad 1500 marek w polskich centrach handlowych
-
Podróbki oznaczają utratę 18 tys. miejsc pracy każdego roku
-
Moda w e-commerce: zwroty wyzwaniem dla logistyki
-
Polska szkoła w oczach Polaków. Co do poprawy?
-
Szkoły czekają na ponad 20 mln zł od swoich dłużników
-
Nasilają się cyberataki na szkoły i uczelnie wyższe