eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Bank przyjazny dla przedsiębiorców 2006

Bank przyjazny dla przedsiębiorców 2006

2007-01-22 00:25

Przeczytaj także: Bank przyjazny dla przedsiębiorców



Ten wykres wskazuje na fakt, iż banki poprzez usprawnienia (lokalowe, techniczne) dążą do wzrostu swojej konkurencyjności na rynku.

fot. mat. prasowe

Szybkość obsługi.

Szybkość obsługi.

Dla klientów korzystających z usług bankowych szczególnie ważna jest szybkość obsługi, na którą składa się ilość czasu, jaki muszą poświęcać w banku i długość kolejek, w których muszą oczekiwać na obsługę.

Ocena z tego zakresu w porównaniu z wcześniejszymi edycjami Konkursu znacznie się poprawiła. Uzyskane wyniki są najwyższe w ciągu 3 lat. Warto zwrócić uwagę na ciągle utrzymującą się przewagę banków spółdzielczych w zakresie szybkości obsługi.

fot. mat. prasowe

Konkurencyjność oprocentowania kredytów dla MSP na rynku lokalnym.

Konkurencyjność oprocentowania kredytów dla MSP na rynku lokalnym.

Analizując dane w zakresie konkurencyjności cenowej w zakresie oprocentowania kredytów warto zwrócić uwagę na istotne podniesienie się ocen banków spółdzielczych i oddziałów bankowych. Ilustracje tych korzystnych zmian można zauważyć na przedstawionym wykresie. Uzyskane wyniki potwierdzają, iż klienci w końcu zauważyli spadające oprocentowanie kredytów, które można zaobserwować już od 2005 roku.

fot. mat. prasowe

Konkurencyjność prowizji i opłat bankowych na rynku lokalnym.

Konkurencyjność prowizji i opłat bankowych na rynku lokalnym.

Wyniki badań wykazały pewien wzrost w ocenie konkurencyjności prowizji i opłat bankowych w bankach spółdzielczych i oddziałach bankowych. Bardzo interesujące jest, dlaczego spadła ocena banków komercyjnych, podczas gdy w złotych oddziałach odnotowano wzrost.

fot. mat. prasowe

Prostota wniosków pożyczkowych i kredytowych dla MSP.

Prostota wniosków pożyczkowych i kredytowych dla MSP.

Wykres obrazuje, iż istotnie wzrosła ocena prostoty wniosków kredytowych w oddziałach bankowych i bankach spółdzielczych a w mniejszym stopniu w bankach komercyjnych.

Jak ilustruje wykres, na przełomie 3 lat w żadnej kategorii konkursowej nie uzyskano oceny 5,00 (w skali od 1 do 6).Taki wynik może sugerować, iż pomimo wielu starań banków by formularze wniosków kredytowych były jasne i przejrzyste, w opinii przedsiębiorców biorących udział w VIII edycji Konkursu wciąż ten cel nie został osiągnięty w zadowalającym stopniu.

fot. mat. prasowe

Zakres pomocy przy opracowywaniu wniosku kredytowego i korzystania z nowych.

Zakres pomocy przy opracowywaniu wniosku kredytowego i korzystania z nowych.


W VIII edycji Konkursu Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców istotnej poprawie uległy także oceny zakresu pomocy przy opracowywaniu wniosku kredytowego a także korzystania z nowych produktów bankowych. Powyższe dane wskazują na to, iż pomimo dość skomplikowanych formalności towarzyszących wypełnianiu wniosków kredytowych, przedsiębiorcy dostrzegają i doceniają pomoc, jaką służą im pracownicy banków przy wyborze optymalnej oferty oraz przy wypełnianiu wniosków kredytowych.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: