Bank przyjazny dla przedsiębiorców 2006
2007-01-22 00:25
Przeczytaj także: Bank przyjazny dla przedsiębiorców
fot. mat. prasowe
Szybkość procedury kredytowej.
Wnioski z badań
1.Uzyskane wyniki badań świadczą o tym, że przedsiębiorcy dobrze i bardzo dobrze oceniają poszczególne aspekty współpracy z bankami. Uzyskane wyniki kształtowały się znacząco powyżej 4,0 a zdecydowana większość aspektów współpracy była oceniana pomiędzy 4,50 a 5,00.
2. Istnieją zróżnicowania ocen pomiędzy klientami tradycyjnymi a elektronicznymi. Klienci elektroniczni wyżej oceniają ogólną efektywność współpracy z bankiem oraz koszty produktów operacyjnych. Jednak klienci tradycyjni wyżej oceniają konkurencyjność cenową produktów dłużnych i depozytów. Tam gdzie w grę wchodzą negocjacje tam zwyciężają osobiste kontakty z klientami. Banki stosujące w przeważającej mierze bankowość elektroniczną powinny rozważyć wprowadzenie elektronicznych modułów negocjacyjnych w tych kategoriach produktów.
3. Istnieją istotne terytorialne zróżnicowania ocen klientów tradycyjnych i elektronicznych. W obu kategoriach klientów zastosowano nieco odmienne zestawy pytań. Zróżnicowania wojewódzkie są silniejsze w grupie klientów elektronicznych pomimo faktu, iż oferta jest jednolita w skali całego kraju. Może to świadczyć o dość zróżnicowanym poziomie edukacyjnym klientów i większym krytycyzmie klientów o większej wiedzy. Pozornie więc wysokie wyniki ocen w danych województwach mogą świadczyć o konieczności nasilenia działań edukacyjnych wobec klientów.
4. Zarówno badania jak i audyty w bankach świadczą o tym, że moduły bankowości elektronicznej, chociaż coraz lepsze z roku na rok, są ciągle niedoskonałe. W większości analizowanych banków w modułach tych brakuje narzędzia indywidualnego kontaktu z klientem. To poważny mankament.
5. Uzyskane wyniki w roku 2006 są w wielu zakresach rekordowe. Dotyczy to w szczególności szybkości procedury kredytowej, zakresu pomocy w przygotowaniu wniosków kredytowych, prostoty procedury kredytowej. Znacząca większość wyników w zakresie konkurencyjności cenowej również była rekordowa. Te wyniki świadczą o tym, że banki - uczestnicy Konkursu coraz lepiej dopasowują się do specyficznych potrzeb segmentu MSP.
6. W 2006 roku po raz kolejny została potwierdzona przewaga banków spółdzielczych nad pozostałymi kategoriami konkursowymi. Banki spółdzielcze są zdecydowanie najlepiej oceniane przez klientów z segmentu MSP. Pomimo tego wszystkie kategorie uczestników odnotowały duży postęp.
Informacje o badaniu
Badania przeprowadzono na łącznej próbie 4247 klientów tradycyjnych oraz 1859 klientów elektronicznych korzystających z usług 137 oddziałów bankowych z całego kraju. Byli to klienci 25 banków.
oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Co musi zrobić bankowość detaliczna, żeby skutecznie konkurować?
-
Bankowość elektroniczna korzysta na pandemii. Jak utrzymać efekty?
-
Najlepsze banki 2020 wg klientów
-
Banki w Polsce bez gotówki: czy jesteśmy na to gotowi?
-
Jak banki mogą skorzystać na open API?
-
Banki: plus za bankowość elektroniczną, minus za personalizację
-
Coraz mniej banków, coraz wyższe opłaty
-
Ile banki zarabiają na swoich klientach?
-
Co będą mogły aplikacje bankowe?