eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Niepowodzenie wdrożenia a wydajność aplikacji

Niepowodzenie wdrożenia a wydajność aplikacji

2006-11-04 00:01

Przeczytaj także: Mercury: zarządzanie ryzykiem informatycznym


To jednak nie wszystkie problemy związane z wydajnością, które negatywnie wpływają na wyniki finansowe firm. 56% ankietowanych stwierdziło, że pojawienie się problemu z wydajnością często wiąże się z obniżeniem poziomu usług w odniesieniu do istniejących aplikacji, co z kolei negatywnie wpływa na procesy biznesowe. 47% respondentów wspomniało też o dodatkowych kosztach związanych z koniecznością przeprowadzenia nieplanowanej modernizacji sprzętu.

„Opisywane przez respondentów konsekwencje biznesowe nie są specjalnie zaskakujące, jeśli wziąć pod uwagę aktualne podejście do zagadnienia wydajności aplikacji” — dodał Allen. „Nie dość, że firmy i instytucje nie stosują odpowiednich procesów, to jeszcze 44% ankietowanych w ogóle nie uważa profilowania wydajności za kluczowy etap cyklu opracowywania aplikacji. Jest to poważny problem, gdyż profilowanie pozwala ocenić działanie aplikacji w rzeczywistym środowisku biznesowym”.

Zaledwie 29% badanych firm i instytucji angażuje w zarządzanie wydajnością cały dział informatyki, doceniając tym samym rolę i znaczenie różnorodnych aspektów wdrażania aplikacji — jej funkcjonowania, tworzenia i testowania — w procesie ciągłego zarządzania wydajnością aplikacji. W przypadku pozostałych respondentów odpowiedzialność za wydajność nie była przypisywana wszystkim zespołom działu, lecz tylko jednemu. „Z racji jej bezpośredniego i kluczowego wpływu na działalność firm, odpowiedzialność za wydajność aplikacji powinien ponosić cały dział informatyki, a nie tylko jedna, wydzielona grupa” — podsumował Allen.

71% ankietowanych przyznało, że problemy z wydajnością są wykrywane i zgłaszane przede wszystkim przez użytkowników, którzy po napotkaniu trudności powiadamiają pracowników stanowiska pomocy. Oznacza to, że firmy i instytucje mogą rozwiązywać problemy z wydajnością dopiero po ich wystąpieniu, zamiast je identyfikować i rozwiązywać jeszcze przed wykryciem przez użytkowników.

Informacje o badaniu
W badaniach wzięło udział 150 kierowników ds. informatyki wyższego szczebla w europejskich firmach z różnych branż.

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: