Niepowodzenie wdrożenia a wydajność aplikacji
2006-11-04 00:01
Przeczytaj także: Mercury: zarządzanie ryzykiem informatycznym
Brak zaufania do wydajności aplikacji może wynikać z faktu, że 56% ankietowanych firm nie stosuje żadnych formalnych metodologii zarządzania wydajnością, a co trzeci respondent (33%) przyznał, że jego firma źle lub bardzo źle radzi sobie z rozwiązywaniem problemów z wydajnością.„Metody poprawiania wydajności aplikacji są znane od dawna, tym trudniej więc uwierzyć, że tak wiele firm i instytucji nadal w ogóle nie angażuje się w ten proces nawet, gdy problemy z wydajnością stają się ewidentne i poważne” — ocenił Michael Allen, dyrektor globalny ds. rozwiązań poprawiających wydajność w firmie Compuware.
Niewiele firm i instytucji stosuje strategiczne podejście do wydajności, nie dziwi zatem fakt, że aż 54% ankietowanych napotyka nieoczekiwane problemy z wydajnością w przypadku co najmniej jednego wdrożenia aplikacji na pięć przeprowadzonych (20%). Problemy te mają rozległe konsekwencje, spośród których najczęstsze dotyczą opóźnień we wdrażaniu aplikacji — zgłaszają je dwie trzecie ankietowanych (66%).
Inne typowe problemy napotykane podczas wdrażania aplikacji dotyczą m.in. niedotrzymywania poziomów wydajności określonych w umowach o poziom usług (60%), przekraczania budżetu wdrożenia aplikacji (49%), niespełniania wymagań użytkowników (39%) oraz negatywnego wpływu wdrożenia na istniejące systemy i usługi (29%).
Wspomniane kwestie mają dla firm konsekwencje zarówno doraźne, jak i długofalowe. Przykładowo -niedostateczna wydajność przyczynia się do spadku produktywności pracowników (60% respondentów), wywiera negatywny wpływ na zadowolenie klientów (78% respondentów) lub prowadzi do spadku przychodów firmy (22% respondentów).
oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Szkolenia pomagają ograniczyć ryzyko informatyczne
-
Mercury: zarządzanie wydajnością aplikacji
-
Wdrożenie a ryzyko awarii
-
„Poaching” po polsku, czyli zmagania tuzów IT o ZUS
-
Systemy informatyczne w biznesie: realne koszty problemów
-
Testowanie aplikacji to 1/4 wydatków na IT
-
Urządzenia przenośne narażają sieci korporacyjne
-
Branża TSL a systemy informatyczne
-
Banki modyfikują systemy informatyczne