Szkolenia pomagają ograniczyć ryzyko informatyczne
2007-08-12 12:03
Przeczytaj także: Trendy w zarządzaniu IT w Polsce
Do zadań usprawniających zarządzanie ryzykiem informatycznym – według firmy Symantec – należą zarządzanie bezpieczeństwem, dostępnością, wydajnością oraz zgodnością z przepisami.„Wiele działów informatycznych nie wie dokładnie, jak skutecznie zarządzać wdrażanymi technologiami. Tracą przez to znaczne kwoty i sporo czasu, nieumiejętnie korzystając ze stosowanych systemów lub nie optymalizując ich funkcji. Poprzez odpowiednią edukację i szkolenia praktyczne, informatycy mogą poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności, lepiej przygotować się do zarządzania ryzykiem informatycznym oraz je ograniczyć” – powiedział Cushing Anderson, dyrektor programowy działu usług szkoleniowych firmy IDC.
Badanie z udziałem ponad 200 zespołów informatycznych, składających się z dwóch lub trzech pracowników, dowiodło, że dobrze wyszkoleni informatycy są w stanie lepiej wykorzystywać kluczowe funkcje systemów, co pozwala osiągać bardziej satysfakcjonujące wyniki w zakresie wydajności i rentowności. W porównaniu z pracownikami gorzej wykwalifikowanymi, należycie przeszkolony personel informatyczny spędza więcej czasu na czynnościach przekładających się bezpośrednio na zyski, takich jak zarządzanie operacjami oraz ich udoskonalanie; a mniej na zadaniach nie przynoszących korzyści, takich jak wdrażanie rozwiązań lub zażegnywanie problemów natury technologicznej, np. zakłóceń w procesach.
Najskuteczniejszym grupom obsługa i udoskonalanie systemów zajmowały przeciętnie 78,9 godziny miesięcznie, podczas gdy mało wydajne zespoły poświęcały tym zadaniom średnio tylko 62,8 godziny. Ponadto wydajne działy spędzały tylko ok. 49,2 godziny miesięcznie na wdrażaniu rozwiązań i 62,9 godziny na likwidacji problemów z narzędziami lub procesami. Mniej skutecznym zespołom te nieproduktywne czynności zajmowały więcej czasu. Gorzej radzący sobie pracownicy spędzali miesięcznie średnio 54,7 godzin na wdrażaniu produktów i 73,5 godziny na naprawie zepsutych narzędzi oraz rozwiązywaniu problemów z procesami. Ponieważ dobrze przeszkolone zespoły poświęcały mniej czasu na mało dochodowe zadania, były w stanie produktywniej wykorzystać swój czas pracy, zarządzając oraz udoskonalając istniejące systemy i rozwiązania. Te różnice w czynnościach wykonywanych przez dwu- lub trzyosobowe zespoły informatyków mogą oznaczać 10-procentowy wzrost produktywności, co przekłada się na wzrost rentowności rzędu 2000 godzin pracy lub 70 000 USD rocznie.
oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Zarządzanie ryzykiem informatycznym
-
Mercury: zarządzanie ryzykiem informatycznym
-
Ryzyko a przestępczość komputerowa w firmie
-
Centra danych: średnie firmy otwarte na nowości
-
Niepowodzenie wdrożenia a wydajność aplikacji
-
Większe wydatki firm na ochronę baz danych
-
Rootkit atakuje przez USB
-
Średnie firmy mrożą wydatki na ochronę IT
-
Trudniejsza ochrona systemów informatycznych