eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Wiadomości SMS nie tracą popularności

Wiadomości SMS nie tracą popularności

2006-11-06 14:11

Wiadomości SMS nie tracą popularności

Przychody z tytułu wysłanych wiadomości SMS w latach 2006-2010 (według regionu w milionach dolarów) © fot. mat. prasowe

Podczas gdy sprzedawcy usług mobilnych, producenci muzyczni, sieci telewizyjne i dostawcy sprzętu wypuszczają coraz więcej gadżetów multimedialnych żeby nakłonic konsumentów do wydawania pieniędzy, konsumenci zdają się tego nie zauważać i wysyłają coraz więcej wiadomości.

Przeczytaj także: Telefony komórkowe: wiadomości SMS górą

“Lepszym posunięciem dla marketerów byłaby obserwacja rynku wiadomości mobilnych niż wdzieranie się na oślep w nowe kierunki rozwoju mobilnych mediów.” – powiedział John Gauntt, analityk eMarketera. ”Ogromny sukces przypadkowych aplikacji konsumenckich takich jak SMS w przeciwieństwie do kierowanych przez przemysł usług MMS, niesie ze sobą lekcje, iż większość konsumentów ceni mobilne usługi przesyłania danych, za to co pomagają im one osiągnąć.

Usługi mobilne takie jak wysyłanie wiadomości SMS, MMS, e-maili oraz szybkich wiadomości MIM są przykładem sukcesu usług mobilnych polegających na przesyłaniu danych.

“Chociaż mobilna telewizja, muzyka mobilna, gry na komórkę i inne multimedialne aplikacje wydają się być fascynujące, poza rynkami Japonii, Korei i niektórymi wiodącymi rynkami Europy, tego typu usługi multimedialne ledwie się liczą pod względem generowania przychodów w porównaniu z usługami przesyłania wiadomościtekstowychi.” – podkreśla Gauntt.

Dla dostawców usług mobilnych zwiększająca się ilość wysyłanych wiadomości tekstowych (25 proc. na nasyconym rynku Wielkiej Brytanii w ciągu ostatnich 12 miesięcy) dostarczyła wiekszość przychodów w segmencie usług mobilnych. Jak wynika z ostatnich badań, przewiduje się, że globalny rynek wiadomości tekstowych SMS, MMS, MIM i e-mail powinien osiągnąć w 2006 roku wartość 50 miliardów dolarów i 100 miliardów dolarów w 2011 r.

fot. mat. prasowe

Przychody z tytułu wysłanych wiadomości SMS w latach 2006-2010 (według regionu w milionach dolarów)

Przychody z tytułu wysłanych wiadomości SMS w latach 2006-2010 (według regionu w milionach dolarów)

“Sprzedawcy usług mobilnych nie są jedynymi firmami skupionymi na wykorzystaniu potencjału wiadomości mobilnych.” – mówi Gauntt. „Dostawcy treści również podążają tą drogą. W Amerykańskim Idolu używano systemu do głosowania bazującego na wiadomościach tekstowych nie tylko w celu pokazania wielkości widowni, ale także w celach zarobkowych. W Deal or No Deal w NBC podczas sezonu 2006 odnotowano 57 milionów mobilnych wiadomości tekstowych i głosów online. Po podziale zysków ze sprzedawcami usług mobilnych i providerami usług umożliwiających wysyłanie wiadomości, sieć NBC zarobiła 4 miliony dolarów, najwięcej z jej przychodów reklamowych.

Połączenie dojrzewającej infrastruktury i rosnącej kultury komunikowania się poprzez wiadomości tekstowe jest przyczyną zainteresowania również ze strony marketerów korporacyjnych.

“Starbucks rozpoczął w 2006 roku grę Starbucks Summer Pursuit, która umożliwiła konsumentom odebranie serii pytań w postaci wiadomości SMS, w odpowiedzi na które, użytkownicy wysyłali zdjęcia zrobione przy pomocy aparatów w telefonach. Zwycięzcy mogli wygrać wycieczkę na Costa Rice.” – mówi Gauntt i dodaje - “Brytyjski McDonald dał szansę wygrania biletów na Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej klientom, którzy wysłali przy pomocy wiadomości SMS kod otrzymany razem z zamówionym jedzeniem. Procter & Gamble wykorzystało wysyłanie widomości tekstowych do swojej gry polegającej na umawianiu osób, bazującej na kodach i lokalizacjach barów. Jednocześnie firma cały czas promowała jedną ze swoich marek pasty do zębów. Kolejnym przykładem jest hiszpański eBay, który używa SMSów do informowania swoich klientów, gdy ci zostaną przelicytowani dając jednocześnie możliwość podwyższenia kwoty, a wszystko przy pomocy telefonu komórkowego.”

Sprzedawcy usług mobilnych muszą działać delikatnie chcąc wpłynąć na wzrost popularności szybkich wiadomości tekstowych takich jak MIM, nie niszcząc jednocześnie popytu na SMS.

oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: