eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Co przegapił duży e-biznes?

Co przegapił duży e-biznes?

2003-04-30 09:37

Przez ponad dwa lata obserwowałem rozwój elektronicznych publikacji w anglojęzycznej części internetu i aktualnie widzę wręcz niesamowita eksplozję w tym temacie. Ponieważ w Polsce na dobrą sprawę dziedzina ta jeszcze nawet się on nie zaczęła, postanowiłem przeszczepić ją na nasz rynek i poświęciłem kilka miesięcy pracy aby tego dokonać.
Dlaczego właśnie to?

Przede wszystkim dlatego, że otwiera ona NIEOGRANICZNE MOŻLIWOŚCI dla każdego komu nie obca jest sztuka tworzenia, w jakiejkolwiek formie. Nieprawdopodobne możliwości otwierają się dla wszystkich osób, które potrafią redagować teksty, tworzyć grafikę, czy też jakiekolwiek inne formy przekazu. Jest to doskonała możliwość do zaprezentowania swoich możliwości i umiejętności, bez konieczności spełniania wielu procedur i wymagań tradycyjnych form publikacji na papierze. Absolutnie nie jesteś związany terminami, bądź ograniczany tematyką, zakresem, objętością etc. Cykl wydawniczy, w porównaniu z publikacjami "zwykłymi" jest nieporównywalnie krótszy, a co najważniejsze to TY jesteś jednocześnie twórcą, redaktorem, korektorem, wydawcą, dystrybutorem i ... to TY możesz zbierać wszelkie korzyści z tego wynikające.

Niezależnie od tego czy prowadzisz jakiś biznes, czy też nie, ebooki (skrót od electronic book - elektroniczna książka ) mogą stanowić dla ciebie ważny element, pozwalający na istotną poprawę stanu twoich finansów, odwiedzalności twojej strony www, efektywności twoich działań marketingowych, jak również umożliwiają wykazanie się swoimi umiejętnościami, wiedzą, fachowością itp. a przez to także zdobycie zaufania, czy lojalności. Dzięki nim możesz także zostawiać swój trwały ślad w cyberkulturze, zdobyć rozgłos lub po prostu udoskonalić swój warsztat, czy rozwinąć hobby. Dla osób posiadających zacięcie edytorskie, lub talent pisarski ebooki to unikalna szansa na spełnieniesię. Nie do przecenienia jest też rola ebooków w kwestii budowania public relations. Tworzenie i rozpowszechnianie (praktycznie bez kosztów) elektronicznych publikacji pozwala na dostarczanie czytelnikom szybko i w przystępnej formie określonych treści, a dzięki możliwości dystrybuowania z wykorzystaniem magicznego słowa "free" może przynosić doskonałe efekty przy budowaniu świadomości marki firmy, czy produktu.

MOŻLIWOŚCI SĄ OLBRZYMIE i zależą wyłącznie od twoich potrzeb, zainteresowań oraz ... wizji.

Niewątpliwie stajemy się w coraz większym stopniu społeczeństwem informacyjnym. Natomiast większość istniejących materiałów edukacyjnych nie jest (delikatnie mówiąc ...) zbyt dobrze przystosowanych do ery stresu i pośpiechu. Powoduje to, że opasłe tomy podręczników na określony temat, czy też pisane ciężkim żargonem fachowców wydawnictwa o podobnej objętości, przerażają ludzi. Ebooki pozwalają na celowe, przejrzyste, szybkie i rzeczowe przekazywanie informacji i w dodatku MOŻESZ NA TYM ZARABIAĆ PIENIĄDZE.Jeżeli tylko dysponujesz wiedzą, lub informacjami które dla innych mogą być wartościowe i są oni skłonni zapłacić za posiadane przez ciebie umiejętności droga do strumienia gorącej gotówki stoi dla Ciebie otworem

Niezwykle korzystną cechą jest fakt, że wykorzystując ebooki możesz sprzedawać swoją wiedzę zarówno za 5 zł, jak również za 50, lub za 500 zł. "Koszt produkcji " twojego produktu (ebooka) nie będzie się istotnie różnił, a cena za jaką możesz go sprzedawać zależy głównie od tego na ile wartościowa jest informacja tam zawarta dla osoby, która jest zainteresowana daną treścią. W wielu wypadkach udostępnianie w dużych ilościach ebooków za niewielką cenę może przynosić całkiem niezłe profity.

Jeszcze 20, 30 lat temu z pewnością, ci, którzy sprzedawali złoto, uran, diamenty zaliczali się do handlujących najdroższym towarem na Ziemi. Nic jednak nie stoi w miejscu i dzisiaj, na początku XXI wieku sytuacja zmieniła się radykalnie. Dzisiaj najdroższym towarem na naszej planecie jest INFORMACJA.
Wraz ze wzrostem zapotrzebowania na informację TERAZ jest najlepszy czas rozpoczęcie swojego własnego Biznesu Informacyjnego. Dzisiaj informacja jest najlepiej sprzedającym się towarem, a nigdy wcześniej nie było łatwo tworzyć własne produkty informacyjne i rozwijać Informacyjny
Biznes Online.

Ponieważ mnóstwo ludzi poszukuje takiego mechanizmu zacząłem analizować jakie elementy są potrzebne aby taki mechanizm mógł funkcjonować. Tu zwykle wnioski nasuwają się dość oczywiste: potrzebni są dobrzy ludzie i dobre produkty. W przypadku pierwszego dzisiaj już istnieją możliwości aby stawać się "dobrym człowiekiem" - rozwój osobowości, umiejętności handlowe i marketingowe, relacje międzyludzkie, kształcenie inteligencji finansowej etc. Istnieją już do tego stosowne narzędzia. Gdy tylko zainteresujesz się tym stwierdzisz, że funkcjonuje mnóstwo szkoleń, kursów, seminariów, książek, skryptów, nagrań AV oraz ludzi, od których można się wiele nauczyć. Warto wszakże sprawdzić kto za nimi stoi i co reprezentuje. Drugi, ważny element to odpowiedni towar. Zastanawiałeś się może, czy istnieje idealny produkt, na którym mógłbyś/-abyś/ zarabiać dobre pieniądze? Spróbujmy więc odpowiedzieć sobie na takie pytanie: jakie cechy ma idealny produkt? Z pewnością powinien:
  • być tani w produkcji
  • pozwalać na osiąganie dużych zysków
  • być poszukiwany na rynku
  • łatwo się sprzedawać
  • mieć niskie koszty dystrybucji, magazynowania i transportu
  • sprzedawać się 24 godziny na dobę/7 dni w tygodniu/365 dni w roku
  • posiadać inne cechy, który jednocześnie są dla klienta KORZYŚCIAMI, skłaniającymi go do zakupu.


 

1 2 3

następna

oprac. : Krzysztof Abramek / Gazeta IT Gazeta IT

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: