Nastroje konsumentów w marcu 2022 pikują
2022-03-23 13:14
Nastroje konsumentów dalej w dół © pixabay.com
Przeczytaj także: Nastroje konsumentów w styczniu 2022 dalej w dół
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 39,0 i był o 11,3 p. proc. niższy w stosunku do poprzedniego miesiąca.Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w marcu 2022 r.
Wszystkie składowe wskaźnika uzyskały wartości niższe niż przed miesiącem. Największe spadki odnotowano dla ocen przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju oraz przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (spadki odpowiednio o 22,0 p. proc. i 15,8 p. proc.). Dla pozostałych składowych wskaźnika spadki kształtowały się następująco: 11,0 p. proc. dla oceny obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów, 4,6 p. proc. dla oceny obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego oraz 2,8 p. proc. dla oceny obecnej sytuacji ekonomicznej kraju.
W odniesieniu do marca 2021 r. obecna wartość BWUK jest niższa o 16,0 p. proc.
fot. pixabay.com
Nastroje konsumentów dalej w dół
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) w marcu 2022 r.
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, spadł o 12,2 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie -31,5.
Na spadek wartości wskaźnika wpłynęły wszystkie jego składniki. Największy spadek odnotowano dla oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (o 22,0 p. proc.). Dla pozostałych składowych wskaźnika spadki kształtowały się następująco: 15,8 p. proc. dla oceny przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego, 5,9 p. proc. dla oceny możliwości przyszłego oszczędzania pieniędzy oraz 5,0 p. proc. dla oceny przyszłego poziomu bezrobocia.
W marcu br. WWUK osiągnął wartość o 11,3 p. proc. niższą niż w analogicznym miesiącu 2021 r.
Dla 64,4% respondentów obecna sytuacja epidemiologiczna miała wpływ na odpowiedzi dotyczące koniunktury konsumenckiej
Urząd Statystyczny w Łodzi
Dyrektor dr Piotr Ryszard Cmela
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Nastroje konsumentów w marcu 2024 nieco lepsze
-
Nastroje konsumentów bez zmian w lutym 2024
-
Nastroje konsumentów lepsze w styczniu 2024
-
Nastroje konsumentów w grudniu 2023 pogorszyły się
-
Nastroje konsumentów w listopadzie 2023 jeszcze lepsze
-
Nastroje konsumentów w październiku 2023 dalej w górę
-
Nastroje konsumentów w sierpniu 2023 dalej w górę
-
Nastroje konsumentów w lipcu 2023 jeszcze lepsze
-
Nastroje konsumentów w czerwcu 2023 dalej w górę
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)