eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościKomunikaty firm › Firma w internecie - jak docierać do klientów przez internet?

Firma w internecie - jak docierać do klientów przez internet?

2021-12-09 11:14

Firma w internecie - jak docierać do klientów przez internet?

Firma w internecie - jak docierać do klientów przez internet? © jmexclusives - pixabay.com

Komunikat PR

Właściciele dużych firm najczęściej zatrudniają specjalistów ds. marketingu internetowego, jednak budżet małych lub średnich przedsiębiorstw nie zawsze na to pozwala. W jaki sposób przyciągnąć odbiorców? Sprawdź, jakie są najlepsze metody reklamy w internecie, dzięki którym wyniki Twojej firmy znacząco wzrosną.

Czym jest marketing internetowy?


Nawet najbardziej innowacyjny produkt potrzebuje dobrej, skutecznej reklamy. Zmieniające się trendy wpływają na narzędzia, którymi posługują się firmy, by dotrzeć do swoich odbiorców. W ostatnich latach znacząco zwiększył się potencjał internetu, wzrosła też liczba ofert pracy w e-marketingu, dostępnych np. tutaj: https://www.gowork.pl/praca/e-commerce;st.

Usystematyzujmy pojęcie marketingu internetowego. Ogólnie rzecz biorąc, jest to jedna z odmian tradycyjnego marketingu. Działania w tym zakresie mają za zadanie zwiększyć sprzedaż usług i/lub produktów firmy, a także wpłynąć na świadomość marki i jej wizerunek. Wciąż postępujący rozwój technologiczny sprawia, że firmy bardzo poważnie podchodzą do swojej działalności w sieci.

Duże i średnie przedsiębiorstwa zatrudniają pracowników odpowiedzialnych za e-marketing. Co jednak w przypadku małych firm - jakie skuteczne działania powinien podjąć przedsiębiorca, który ma bardziej ograniczony budżet?

Rodzaje i narzędzia marketingu internetowego


Realizowanie marketingu internetowego dla firm poprzedzone jest doborem rodzaju (lub rodzajów) reklamy oraz narzędzi. Jest on zależny między innymi od tego, jaki jest profil działalności przedsiębiorstwa i do jakich odbiorców chce ono dotrzeć.

Firma, której zależy na wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google, powinna wdrożyć działania z zakresu SEO. W tym przypadku ważne jest zadbanie o odpowiednią optymalizację strony oraz jej pozycjonowanie. Narzędziami, które pomogą w tych czynnościach, są m.in. Senuto, Ahrefs czy Surfer SEO.

Chcąc osiągnąć niemal natychmiastowe wyniki, firma może zdecydować się na kampanię reklamową w Google - wówczas podstawowym narzędziem jest Google Adwords. Jest ona jednak płatna, a ceny kliknięć często nie należą do niskich.

Do zbudowania wizerunku marki oraz relacji ze swoimi klientami warto wykorzystać media społecznościowe. Nawet wtedy, gdy nie są one głównym kanałem kontaktu z odbiorcami, warto je posiadać. Najpopularniejsze kanały, za pośrednictwem których można prowadzić social media marketing, to Facebook, Instagram, YouTube oraz Twitter.

Reklamę w sieci można prowadzić również przy wykorzystaniu content marketingu. Dzięki ciekawym i pomocnym treściom firma zdobywa zaufanie klientów i zwiększa świadomość marki.

Innymi, także popularnymi rodzajami marketingu internetowego są m.in. marketing afiliacyjny, e-mail marketing czy marketing wirusowy.

Jak prowadzić działania marketingowe w internecie?


W celu dotarcia do odbiorców konieczny jest nie tylko dobór odpowiednich narzędzi oraz rodzaju marketingu internetowego, ale również dobrej strategii. Opracowując ją, warto przyjrzeć się działaniom marketingowym podejmowanym przez konkurentów i ich efektom, a także wyciągnąć z nich wnioski.

Powinieneś także zastanowić się nad gronem odbiorców, do których chcesz dotrzeć, i poznać ich potrzeby. Wówczas będziesz mógł nie tylko na nie odpowiedzieć, ale także pokazać klientom, dlaczego warto skorzystać z tych usług/produktów, które oferujesz. W publikowanych treściach używaj języka korzyści, dbając przy tym o edukowanie klientów - np. poprzez tłumaczenie, jaką przewagę ma produkt, który mogą u Ciebie kupić, nad innymi.

Pamiętaj, że Twoi odbiorcy mają styczność z setkami reklam dziennie. To sprawia, że często nie zwracają oni uwagi na oferty. Jeśli nie chcesz, by reklama Twojej firmy była dla nich tylko tłem, zadbaj o jak najczęstsze informowanie klientów o tym, co możesz im zaproponować. Nie zapomnij jednak o tym, że promocja powinna zostać dopasowana do konsumentów.

Dobrze prowadzony marketing internetowy to klucz do sukcesu firmy. Przedsiębiorcy z niższym budżetem mogą prowadzić tego rodzaju działania we własnym zakresie, powinni oni jednak zapoznać się z podstawowymi zasadami reklamy w sieci i dobrze przemyśleć swoją strategię.

oprac. : Komunikat PR

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: