eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościKomunikaty firm › Jak strona internetowa wpływa na wizerunek firmy?

Jak strona internetowa wpływa na wizerunek firmy?

2021-12-16 11:58

Jak strona internetowa wpływa na wizerunek firmy?

Jak strona internetowa wpływa na wizerunek firmy? © fot. mat. prasowe

Komunikat PR

We współczesnym świecie, gdzie konsument jest non stop online strona internetowa to niezwykłe medium. Bardzo popularne, często odwiedzane i wpływające bezpośrednio na sprzedaż. To tutaj klient dowiaduje się o danym produkcie, ogląda go, wyrabia sobie zdanie o nim, decyduje czy go potrzebuje i realizuje ten zakup. Strona jest wizytówką firmy i ma bardzo duży wpływ na jej wizerunek.

Dlaczego wizerunek firmy jest ważny?


Wizerunek jest niezwykle ważny dla każdego biznesu. To jak postrzegają nas odbiorcy decyduje o ich podejściu do marki. Jeśli klient ceni markę to ją poleca dalej, chętnie od niej kupuje, pozytywnie komentuje w internecie. W zależności od tego jaki wizerunek stworzymy tak brand może być odbierany i postrzegany. Luksusowa marka jest kierowana do osób bogatych, brandy dziecięce do rodziców, usługi do konkretnych grup odbiorców. A każda z grup ma inne preferencje i co innego marketingowo na nią działa. Spójny wizerunek, odpowiadający na potrzeby klienta świetnie sprzedaje. Od wizerunku zależy cena, prestiż, sprzedaż. Od wizerunku zależy to czy klient nas lubi i w jakich sytuacjach sięga po nasze produkty. Ale również to czy firma jest atrakcyjna dla specjalistów w branży i kontrahentów. Stworzenie pozytywnego wrażenia na odbiorcy jest niezmiernie ważne dla całej kondycji firmy.

Poznaj czynniki, które mają wpływ na Twój brand


Pojęcie marki jest niezwykle szerokie i płynne. Przez co wpływa na wiele sfer funkcjonowania firmy, ale z drugiej strony dużo różnorodnych czynników buduje ten wizerunek:
  • nazwa - sama nazwa często potrafi określić firmę, pozwala zaszufladkować ją klientowi. Jest niesamowicie ważna dla wizerunku marki, definiuje brand.
  • identyfikacja wizualna - logo, cała komunikacja wizualna pokazuje jaki styl ma firma, wyraża to co marka ma do powiedzenia.
  • strona www - wizytówka wielu brandów, to ona często jest pierwszym elementem styku pomiędzy klientem a firmą.
  • social media - są miejscem, gdzie marka wychodzi do społeczności, komunikuje się z nią.
  • pracownicy - zarówno ich postawa wobec klientów, jak i wizerunek jako ekspertów jest ważna dla postrzegania brandu.
  • kultura organizacji - normy, zachowania i system wartości firmy ujawnia się w postawie pracowników, w komunikacji tworzonej przez marketerów np. na social media czy postawie działu sprzedaży wobec kontrahenta.
  • kontakt ze środowiskiem - z klientem, kontrahentami, z potencjalnymi pracownikami, a nawet postawa wobec konkurencji definiują wizerunek firmy.

Powyższe czynniki często łączą się, a nawet oddziałują na siebie wzajemnie. Tak jak kultura organizacji i postawa pracowników wpływa na komunikację z klientem, która jest składową wizerunku. Tak samo identyfikacja wizualna wpływa na wygląd strony. Firma jest zbiorem naczyń ze sobą połączonych. Jej wizerunek również.

Strona internetowa jak wizytówka


Strona internetowa jest najczęściej jednym z pierwszych mediów, które widzi klient. Szukając odpowiedzi na pytanie w wyszukiwarce, trafia na www i to ona reprezentuje markę, produkt, usługę. Ona jest pierwszym obrazkiem, z którym potencjalny klient ma kontakt. To niezwykle ważne, co i jak komunikujemy na www, w jaki sposób przedstawimy się użytkownikowi, jak go przywitamy. Od tego zależy czy przekonamy go do naszego brandu. Czy dokona zakupu. Czy wróci, żeby przeczytać kolejne posty na blogu. Wreszcie czy zapamięta naszą firmę i poleci znajomym.

Co zrobić, by witryna była atrakcyjna dla klienta?


O tym czy strona internetowa zainteresuje klienta decyduje szereg czynników. Użytkownik nie bierze pod uwagę tylko walorów estetycznych, ale i funkcjonalność, wygodę, jakość. Sprawdź, co powoduje, że strona www przyciąga i zatrzymuje użytkowników na dłużej:

WARTOŚCIOWY CONTENT


Jakościowe teksty, artykuły, webinary, atrakcyjny tematycznie blog to wszystko content marketing, który zatrzymuje uwagę użytkownika, odpowiada na jego pytania i potrzeby. Powoduje, że konsument odwiedza stronę, jest ona dla niego wartościowa. Użytkownik ogląda wideo, pobiera gotowe raporty, przegląda zdjęcia i grafiki. Jeśli content jest odpowiedzią na jego potrzeby, tym atrakcyjniejsza jest dla niego strona.

NOWOCZESNE ROZWIĄZANIA WIZUALNE


Witryna musi dobrze wyglądać, być interesująca dla oka. Odpowiedni dobór kolorów w zależności od branży jest jak najbardziej wskazany. Ważne jest połączenie z całą identyfikacją wizualną firmy, by projekt był spójny i nie budził wątpliwości użytkownika. Jakościowe grafiki, dobrej jakości zdjęcia i wideo również są bardzo ważne. A wszystko oczywiście user friendly.

USER EXPERIENCE


Atrakcyjna strona dla użytkownika, to taka która jest funkcjonalna i maksymalnie domyślna. Intuicyjność strony sprawia, że nawet nowy klient, widząc ją pierwszy raz, nie czuje się zagubiony i potrafi szybko odnaleźć to czego potrzebuje. Pozytywne wrażenia, które jesteśmy w stanie wywrzeć na użytkowniku za pomocą działań UX wpływają na postrzeganie nie tylko strony, ale całej marki.

DOBRE OPROGRAMOWANIE


Szybkość witryny i jej funkcjonalność jest niezwykle ważna, większość klientów czeka maksymalnie 3 sekundy na załadowanie się strony, a później przechodzi na konkurencyjne domeny. Konsument nie chce czekać. Jest przyzwyczajony do pewnych funkcjonalności i ich wymaga. Dlatego warto inwestując w stronę internetową postawić na pewne i sprawdzone oprogramowanie, w przypadku średnich i dużych stron lub takich, które z czasem planują sukcesywnie rozwijać swoją ofertę dobrym wyborem będzie Drupal, który ma budowę modułową. Poza tym zapewnia bezkonkurencyjne bezpieczeństwo. A dla klienta bezpieczeństwo w sytuacji kiedy dokonuje np. transakcji płatniczych jest niezwykle ważne.

MOBILE FRIENDLY


Według badań PBI aż 42% internautów w Polsce w styczniu 2021 korzystało z internetu wyłącznie za pomocą urządzeń mobilnych. Jeżeli Twoja strona nie jest przyjazna mobile, zamykasz drzwi swojego e-sklepu, swojej firmy niemal połowie potencjalnych klientów. W dodatku Google już od jakiegoś czasu nie bierze pod uwagę w wynikach wyszukiwania stron, które nie mają wersji mobilnej. Także nie zajmują one wysokich pozycji w wyszukiwarce.

PREFERENCJE UŻYTKOWNIKÓW


Atrakcyjna strona to taka, która odpowiada na potrzeby grupy docelowej. Inaczej powinna wyglądać strona przygotowana z myślą o nastolatkach, a inaczej ta którą odwiedzają głównie osoby starsze. Warto wziąć pod uwagę, kto i w jakim celu wchodzi na www, w jakich okolicznościach oraz z jakich urządzeń korzysta. Dopasowanie treści, grafik, funkcjonalności do użytkowników jest kluczowym elementem.

Podsumowanie


Strona internetowa nadaje często etykietę firmie. Dlatego ważne, aby inwestując w nią, inwestować w dobre rozwiązania. Są takie wybory jak wybór serwera czy oprogramowania, które procentują na lata. To niezwykle istotne czy zdecydujesz się na Drupala czy specjalnie dedykowane rozwiązanie. Na Twoją firmę i jej wizerunek ma wpływ czy i jakiego specjalistę UX zatrudnisz, czy zainwestujesz w SEO, na jaki projekt graficzny się zdecydujesz. To jak wygląda i funkcjonuje strona jest niezwykle ważne dla użytkownika. Współczesny klient jest przyzwyczajony do pewnych rozwiązań i wygód. Gdy ich zabraknie może po prostu skorzystać z oferty konkurencji.

oprac. : Komunikat PR

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: