2021-12-06 13:43
Przeczytaj także: Czego szukamy w wyszukiwarce Google po Świętach? GPS, sukienki i... prezenty
Pierwsze oznaki zainteresowania tematyką świąteczną odnotowujemy już pod koniec sierpnia, natomiast szczyt przypada na okolice Black Friday i kończy się tuż po 26 grudnia – tłumaczy Weronika Zaręba, analityczka z Google. – Według badania Deloitte, nadal ponad połowa świątecznego budżetu jest wydawana w grudniu, natomiast z roku na rok rośnie zainteresowanie zakupami świątecznymi w Black Friday. Ponadto, w Polsce zaczęło się pojawiać zainteresowanie chińskim Dniem Singla, który przypada na 11 listopada, podczas którego w wielu sklepach pojawiają się atrakcyjne promocje – dodaje.
fot. mat. prasowe
Trendy świąteczne Google - wyszukiwania
W ubiegłym roku popyt na elektronikę wzrósł o 66%.
fot. mat. prasowe
Trendy świąteczne Google - zakupy
Pandemia zmieniła przyzwyczajenia konsumentów, którzy ze względu na bezpieczeństwo, szybkość i wygodę częściej zaczęli kupować online.
Co roku Polacy w okresie świątecznym szukają w Google podobnych rzeczy. Prym wiodą inspiracje prezentowe, przepisy na różne potrawy oraz życzenia świąteczne. W 2020 roku zdecydowanie postawiliśmy na komfort i częściej szukaliśmy kosmetyków do pielęgnacji oraz wygodnych ubrań niż makijażu i sukienek. W tym roku już teraz w wyszukiwarce obserwujemy zainteresowanie tematyką świąteczną, więc ten trend pozostał niezmienny. Widać również wzrost zainteresowania np. sukienkami, można więc przypuszczać, że tych świąt duża część z nas nie planuje już spędzić “pod kocem” – mówi Weronika Zaręba z Google.
Zgodnie z danymi z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej w 2021 już 84% respondentów zadeklarowało, że robi zakupy przez internet, a 71% z nich robi je częściej niż 2 razy w miesiącu. W przypadku zakupów na urządzeniach mobilnych coraz chętniej korzystamy z aplikacji danego sklepu. W 2019 roku tylko 22% wszystkich zakupów mobilnych było robionych poprzez aplikację, reszta poprzez stronę w wersji mobilnej. W zeszłym roku ten odsetek urósł do 30%. Rośnie na popularności także omnichannel, czyli połączenie zakupów online ze stacjonarnymi – mówi Marta Guzek, Retail Industry Head w Google.
oprac. : eGospodarka.pl
Na Boże Narodzenie 2022 wydamy niemal tyle samo co rok temu
Bezpieczne zakupy świąteczne - na co zwrócić uwagę?
4 sposoby na zakupy świąteczne z inflacją w tle
Google udostępnia Moje Centrum Reklam
Prezenty świąteczne: w tym roku więcej za mniej
Boże Narodzenie 2021: liczy się przede wszystkim czas?
Savoir-vivre: jak wręczać prezenty świąteczne?
Boże Narodzenie 2021 za 2129 zł
Boże Narodzenie i Sylwester w pandemii. Jak bardzo inne?
Witam, jestem osobą pełnoletnią, która zaczęła jakiś czas tematu zarabiać na tworzeniu filmów na YouTube, a także prowadzeniu Bloga ...
Witam, mam pytanie odnośnie faktur dotyczących importu z Google, Microsoft itd. Na fakturze podana jest kwota PLN oraz kwota w walucie obcej ...
Grzegorz Faluszczak GFX-Consulting
Zakup mieszkania na kredyt 2% nie będzie problemem
Zerowy PIT dla seniorów - czy faktycznie się opłaca? Sprawdź wyliczenia ekspertów podatkowych.
Planujesz zakup auta elektrycznego? Do wyboru masz ponad 100 modeli
Długi Polaków wobec sądów to prawie 750 mln zł
Ustawa Antylichwiarska 3.0 - co się zmieniło?
Historyczny rekord brytyjskiego FTSE 100
UKNF łagodzi warunki oceny zdolności kredytowej. Jak to wpłynie na rynek mieszkaniowy?