eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Nastroje konsumentów znów się poprawiły

Nastroje konsumentów znów się poprawiły

2021-09-22 13:04

Nastroje konsumentów znów się poprawiły

Nastroje konsumentów znów się poprawiły © pixabay.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Z najnowszego komunikatu Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w sierpniu 2021 roku nastroje konsumentów znów się polepszyły. Poprawa dotyczy zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich.

Przeczytaj także: Lepsze nastroje konsumentów w lipcu 2021

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 13,0 i był o 1,6 p. proc. wyższy w stosunku do poprzedniego miesiąca.

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) we wrześniu 2021 r.


Spośród składowych wskaźnika poprawiły się oceny obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów oraz obecnej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrosty odpowiednio o 7,3 p. proc. i 3,8 p. proc.). Niższe wartości niż przed miesiącem odnotowano dla ocen obecnej i przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego oraz przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (spadki odpowiednio o 1,6 p. proc., 0,9 p. proc. i 0,8 p. proc.).

W odniesieniu do września 2020 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 2,0 p. proc.

fot. mat. prasowe

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) oraz jego wartości składowe według miesięcy

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) jest wyższy o 1,6 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca.


Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) we wrześniu 2021 r.


Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł o 0,7 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie -8,1.

Na wzrost wartości wskaźnika w największym stopniu wpłynęła ocena możliwości przyszłego oszczędzania pieniędzy (wzrost o 4,1 p. proc.). Wzrost o 0,4 p. proc. wystąpił także dla oceny
przyszłego poziomu bezrobocia. Niższe wartości niż przed miesiącem odnotowano dla ocen przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego oraz przyszłej sytuacji ekonomicznej
kraju (spadki odpowiednio o 0,9 p. proc. i 0,8 p. proc).

We wrześniu br. WWUK osiągnął wartość o 7,9 p. proc. wyższą niż w analogicznym miesiącu
2020 r.

fot. mat. prasowe

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK)

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) wzrósł o 0,7 p. proc.


Dla 76,6% respondentów obecna sytuacja epidemiologiczna miała wpływ na odpowiedzi dotyczące koniunktury konsumenckiej.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: