eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Proste sposoby na poprawę humoru

Proste sposoby na poprawę humoru

2021-04-16 00:01

Proste sposoby na poprawę humoru

Rozładuj stres - uśmiechnij się! © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Artykuł sponsorowany

Odczuwasz stres, napięcie, jesteś przygnębiony? Rozwiązanie na zły nastrój jest dość proste - to uśmiech. To naturalne lekarstwo, które pomoże odreagować frustrację i pozbyć się stresu.
Śmiech naturalnie obniża poziom hormonów stresu jak kortyzol czy adrenalina, jednocześnie produkuje tzw. hormony szczęścia, czyli endorfiny. Każdy rodzaj uśmiechu (nawet ten wymuszony) pozytywnie oddziałuje na organizm poprzez m.in. zmniejszenie częstotliwości uderzeń serca podczas stresujących sytuacji.

– Śmiech jest po prosty dobry dla naszego zdrowia. „Terapia śmiechem”, którą prowadzimy od 20 lat, pomaga pacjentom w szpitalach w utrzymaniu zdrowych relacji fizycznych i psychicznych. Jedna pozytywna myśli może zdziałać bardzo wiele, gdy jesteśmy przygnębieni i smutni. Zamknięci w domach możemy szybko poprawić sobie humor i odwrócić uwagę od uciążliwych myśli włączając komedię lub dzwoniąc do przyjaciół, którzy potrafią nas rozweselić kilkoma słowami. Chociaż nie zawsze jest łatwo, warto dostrzegać pozytywne strony nawet trudnych sytuacji. Śmianie się z trudnych rzeczy pomaga oswoić lęk, a humor jest narzędziem do rozładowania napięć. Śmiech pomoże również odzyskać kontrolę nad sytuacją, przyjrzeć się problemom z dystansem. – mówi Agata Bednarek, Prezes Zarządu Fundacji „Dr Clown”.

fot. mat. prasowe

Uśmiech to sprawdzony sposób na odreagowanie frustracji

Śmiech jest naturalnym lekarstwem, które pomoże odreagować frustrację.


Świadomy oddech – zawsze dostępny i sprawdzony sposób na odprężenie


Złe samopoczucie warto nauczyć się kontrolować, w czym pomogą rozluźniające ćwiczenia oddechowe. Jednym z najprostszych takich ćwiczeń jest po prostu świadoma obserwacja oddechu. Jak to wygląda w praktyce? Nasza uwaga powinna być skoncentrowana wyłącznie na oddychaniu tzn. sprawdzamy tempo oddechu, czy jest on głęboki czy płytki, spokojny czy urywany, jak długie są pauzy między wdechem a wydechem. Można sobie pomóc zamykając oczy i rozluźniając całe ciało. To kilkuminutowe ćwiczenie można wykonać wszędzie – w domu, w pracy, w tramwaju czy sklepie, a jest ono łatwym sposobem na wyciszenie się i uspokojenie.

Śmiechojoga na stres


W stresujących sytuacjach pomagają również inne ćwiczenia oddechowe znane jako joga śmiechu. To praktyka łącząca śmiech, który sam w sobie powoduje, że zaangażowana do pracy jest przepona (pogłębiony oddech) i ćwiczenia oddechowe, dzięki którym do organizmu dostaje się jeszcze więcej tlenu. A dobrze dotleniony organizm znacznie lepiej sobie radzi w sytuacjach stresowych – oddech i bicie serca są spowolnione, mięśnie i naczynia krwionośne rozluźnione, a przepływ krwi do mózgu zostaje zwiększony. Jedno z prostszych ćwiczeń z jogi śmiechu polega na wyobrażeniu sobie, że w ręku trzymamy kwiatek, chcemy go powąchać i wówczas bierzemy oddech przez nos, chwilę go przytrzymujemy, a następnie wydychamy śmiejąc się przy tym. Powtarzamy tak kilkakrotnie. Co ciekawe, organizm nie wyczuwa różnicy między śmiechem naturalnym, a udawanym – pod względem psychologicznym efekt jest ten sam niezależnie czy śmiejemy się opowiadając żarty ze znajomymi czy powtarzając proste „ha ha”. Udawany śmiech szybko przeradza się zresztą w prawdziwy.

fot. mat. prasowe

Powtarzaj proste "ha ha" i zrelaksuj się!

Nasz umysł nie wyczuwa różnicy między śmiechem naturalnym, a udawanym - efekt jest ten sam, poprawa samopoczucia i odprężenie.


Sposobów na poprawę samopoczucia może być znacznie więcej, zawsze jednak chodzi o przekierowanie uwagi z tego, co nieprzyjemne i negatywne, na coś, co budzi przyjemne odczucia i generuje pozytywny nastrój. Mimo trudności warto zapamiętać, że dobry humor i pozytywne nastawienie pomogą nam złagodzić stres i poczucie lęku.

O Fundacji „Dr Clown”


Fundacja „Dr Clown” realizuje program „terapii śmiechem” w szpitalach, placówkach specjalnych, edukacyjnych i opiekuńczych od 1999 roku. Doktorzy Clowni przebrani w fantazyjne stroje i z kolorowymi noskami na twarzach, za pomocą klaunady, iluzji, interaktywnych zabaw i empatycznych rozmów niosą uśmiech i wspierają proces zdrowienia. Co roku wolontariusze Fundacji „Dr Clown” docierają w ten sposób do ponad 60 000 podopiecznych przebywających w szpitalach i różnego rodzaju placówkach w ponad 100 miastach w całej Polsce. Program „terapii śmiechem” może być realizowany przez Fundację „Dr Clown” między innymi dzięki środkom pozyskanym z 1% podatku. Wpłaty przeznaczane są na rozwój działalności oddziałów, na zakup materiałów plastycznych i akcesoriów niezbędnych do prowadzenia animacji przez Doktorów Clownów, a także na upominki dla dzieci w szpitalach.

1% podatku przekaż na uśmiech
Wpisz nr KRS 0000024181 w odpowiednie miejsce przy rozliczeniu PIT.




Przekaż 1% podatku Fundacji "Dr Clown" i spraw, by mali pacjenci znów poczuli radość!

Pobyt w szpitalu to bardzo trudne doświadczenie dla dziecka. Szpital to brak poczucia bezpieczeństwa i tęsknota za bliskimi. To lęk przed bolesnymi zabiegami i samotność.

Ponad 600 wolontariuszy Fundacji "Dr Clown" odwiedza rocznie prawie 60 000 dzieci w szpitalach i placówkach specjalnych wspierając je w powrocie do zdrowia. Doktorzy Clowni pomagają dzieciom zapomnieć o chorobie i strachu przywracając uśmiech na ich buziach.

Ty również pomożesz pomóc! Wystarczy pobrać program do rozliczania PIT, który pozwoli przekazać 1% podatku chorym dzieciom lub skorzystać z rozliczenia PIT online.

KRS 0000024181

oprac. : Fundacja "Dr Clown" Fundacja "Dr Clown"

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: