2020-09-15 10:13
Fabryka samochodów © roibu - Fotolia.com
Przeczytaj także: Producenci części samochodowych nie boją się kryzysu. 2/3 prognozuje wzrost
– Brexit bez umowy zakłóciłby zintegrowany łańcuch dostaw w branży automotive i uderzyłby w przemysł w krytycznym momencie. Wpływ będzie odczuwalny daleko wykraczając poza same dwustronne strumienie handlowe, przekładając się na utratę miejsc pracy i możliwości inwestycyjne. Sektor motoryzacyjny jest największym prywatnym inwestorem w badania i rozwój w UE, przeznaczając na ten cel 60 miliardów euro rocznie. Potrzebujemy umowy, która utrzyma globalną konkurencyjność tego sektora – powiedziała Sigrid de Vries, Sekretarz Generalna CLEPA.
fot. roibu - Fotolia.com
Fabryka samochodów
Na zaledwie 15 tygodni przed końcem okresu przejściowego, liderzy branży motoryzacyjnej w UE i Wielkiej Brytanii po raz kolejny wzywają do zawarcia umowy o wolnym handlu zanim bezumowny Brexit stanie się koszmarną rzeczywistością.
– Oczywiście umowy, która zawierałaby przepisy dotyczące motoryzacji, zapewniającej zerowe cła, odpowiednie reguły pochodzenia. Słowem umowy, która zapobiegłaby ogromnym stratom w handlu i produkcji, zatorom po obu stronach kanału, barierom handlowym i rozbieżnościom regulacyjnym. Ma to kluczowe znaczenie dla przyszłości europejskiego przemysłu motoryzacyjnego. Nie możemy pozwolić sobie na brak porozumienia na linii UE-UK. Jego osiągnięcie powinno być obecnie obok walki z pandemią koronawirusa głównym priorytetem Unii Europejskiej – mówi Alfred Franke, Prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM).
oprac. : eGospodarka.pl
Bardzo trudne czasy przed polskim automotive. Spadki będą dwucyfrowe?
Polski automotive obawia się o Brexit. Rumunia przed szansą
Czy 2019 to ostatni dobry rok dla automotive? Prognozy są jednoznaczne
Czy polska branża automotive musi martwić się o kryzys?
Grupa Wyszehradzka napędza europejski automotive
Przemysł motoryzacyjny: koszty rosną, optymizm maleje
Twardy Brexit, czyli 2 razy wyższe koszty homologacji
1 giga i 4 megatrendy dla sektora automotive
Polski automotive największą ofiarą twardego Brexitu?
Mieszkam i pracuję od lat w Wielkiej Brytanii. W styczniu 2019 kupiłem tam mieszkanie, w części na kredyt. Zamierzam sprzedać darowaną mi przez ...
eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
Kto kupuje nowe mieszkania w czasie pandemii?
Budownictwo mieszkaniowe ratuje sektor przed zapaścią?
Jak inwestować w zdrowie pracowników? O czym powinien pamiętać pracodawca?
Citroen C5 Aircross Hybrid Shine
Tarcza antykryzysowa 8.0. Dla kogo wsparcie?
Przelewy Elixir znowu ze wzrostami
Sporządzanie wniosków o pracę cudzoziemców bez podatku VAT