Dynamiczny rozwój branży badawczej
2006-08-03 13:57
Przeczytaj także: Badania rynkowe i marketingowe - paradoksy
Najszybciej rozwijające się rynki to Łotwa (34 proc. wzrostu), Chiny (25 proc.), Tajlandia (23 proc.), Bułgaria (22 proc.) i Malezja (20 proc.). Wśród największych rynków najszybciej rósł rynek francuski (o 3.2 proc.), następnie Niemcy (o 2.8 proc.), USA (o 2.1 proc.) i Japonia (o 2 proc.). W Wielkiej Brytanii wzrost był stabilny i wyniósł 0,1 proc.
Internet coraz ważniejszy w badaniach
Z opracowania "Global Market Research Report" wynika również, że badania online odgrywają w tej chwili kluczową rolę w badaniach rynku na całym świecie, ich liczba od roku 2004 wzrosła z 11 do 20 proc.
W tym samym czasie radykalnie spadła liczba przeprowadzanych wywiadów face-to-face. Obecnie metoda ta jest wykorzystywana jedynie w przypadku 21 proc. badań, podczas gdy w roku 2004 obejmowała ona 31 proc. wszystkich przeprowadzanych badań. Najbardziej popularną metodą zbierania danych są wywiady telefoniczne. Stanowią one 22 proc. pośród wszystkich wykorzystywanych metod i ich ilość w porównaniu do roku 2004 spadła o 2 punkty procentowe. Stosunek badań ilościowych do jakościowych pozostaje stały i wynosi w przybliżeniu 80 do 20.
"Oczekujemy kontynuacji znacznego tempa wzrostu branży w najbliższej przyszłości napędzanego przez dobrą sytuację gospodarczą, wzrost popytu ze strony klientów na stałe międzynarodowe projekty badawcze i badania wartości dodanej bazujące na konsultingu" - powiedziała Veronique Jeannin, dyrektor ESOMAR. "W najbliższym czasie branża stanie w obliczu presji obniżania cen, ponieważ firmy przerzucają oszczędności z przeprowadzania badań online na klientów, co prawdopodobnie zostanie zrównoważone przez popyt na wyniki z bardziej skomplikowanych narzędzi badań online".
1 2
oprac. : Joanna Kujawa / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
8 sytuacji w biznesie, gdy analiza rynku będzie Ci potrzebna
-
Wydatki Polaków na święta Bożego Narodzenia 2016
-
Tajemniczy jak tajemniczy klient? Raczej nie
-
Polskie firmy chcą się rozwijać i inwestować w badania
-
Rynek konsumencki UE w lepszej kondycji
-
Polacy polubili atom? Większe poparcie dla energetyki jądrowej
-
Polski e-commerce rośnie najszybciej w Europie
-
Polscy internauci a e-commerce 2011
-
Polscy internauci a e-commerce 2010