eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Mieszkań szukamy w prasie

Mieszkań szukamy w prasie

2006-07-27 11:58

Prawie połowa Polaków planujących kupno mieszkania szuka informacji na ich temat przeglądając ogłoszenia prasowe - wynika z raportu "Plany mieszkaniowe Polaków" przeprowadzonego przez ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku.

Przeczytaj także: Mieszkania.net - portal nieruchomości

Najpopularniejszym źródłem informacji o domach lub mieszkaniach przeznaczonych na sprzedaż są ogłoszenia prasowe (48 proc.), rodzina i znajomi (40,3 proc.) oraz oferty internetowe (prawie 39 proc.).

Nieco ponad jedna piąta (22,6 proc.) osób zamierza zamieścić ogłoszenie w prasie, a blisko co piąty (19,4 proc.) respondent skorzysta z pomocy agencji nieruchomości. Niewielu inwestorów indywidualnych zamierza rozklejać ulotki (5,2 proc.) lub skorzystać z oferty TBS-u (1,2 proc.).

Największą popularnością wśród osób planujących inwestycję mieszkaniową do końca 2008 roku cieszą się radio RMF FM (42 proc.) i Radio Zet (34,5 proc.). Prawie co piąta (18,8 proc.) osoba słucha Programu 1 PR. Radia w ogóle nie włącza co dwunasty (8,3 proc.) ankietowany.

Jeżeli chodzi o oglądalność kanałów telewizyjnych, ankietowani przez ASM najczęściej wskazują TVP1 (53,3 proc.). Wśród blisko połowy (po 47,8 proc.) ankietowanych niemałą popularnością cieszą się również: TVP2 i TVN. Telewizji w ogóle nie ogląda co piętnasty (5,8 proc.) inwestor indywidualny.

W badaniu ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku wzięło udział 516 Polaków planujących do końca 2008 roku inwestycję mieszkaniową.

oprac. : Ł. Macheta / Mediarun.pl Mediarun.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: