Strategia telekomunikacyjna rządu 2006-2007
2006-07-05 00:15
Przeczytaj także: Rynek telekomunikacyjny w Polsce 2011
Podstawowe zadania Strategii to: wsparcie rozwoju gospodarczego i społecznego poprzez zwiększenie dostępności, możliwości wyboru, poprawę jakości i obniżenie cen usług telekomunikacyjnych; likwidacja zapóźnienia cywilizacyjnego Polski poprzez zapewnienie powszechnego, taniego dostępu do szerokopasmowego internetu; wzrost liczby użytkowników telefonii stacjonarnej i komórkowej; skuteczniejsze działanie Urzędu Komunikacji Elektronicznej.Realizacja Strategii ma zapewnić:
• otwarcie rynku abonamentu telefonicznego poprzez wprowadzenie przez Urząd Komunikacji Elektronicznej usługi hurtowego dostępu do sieci (umożliwi to różnym operatorom zakup po cenie hurtowej usługi abonamentu od Telekomunikacji Polskiej SA);
• dalsze stymulowanie rozwoju konkurencji na rynku rozmów telefonicznych;
• realną konkurencję na rynku dostępu do szerokopasmowego internetu w technologii ADSL (wprowadzenie hurtowego dostępu do ADSL pozwala różnym operatorom na zakup od TP SA usług dostępu do szerokopasmowego ADSL po cenach hurtowych);
• zwiększenie dostępności usług oraz liczby użytkowników telefonii komórkowej, w tym m.in. zakończenie przetargu na częstotliwości GSM;
• uczciwe warunki konkurowania operatorów komórkowych ze stacjonarnymi;
• niezbędne zmiany legislacyjne dotyczące Urzędu Komunikacji Elektronicznej, które umożliwią mu kształtowanie rynku i jego skuteczną kontrolę;
• zmiany w organizacji UKE, aby zwiększyć jego skuteczność i szybkość działania.
Polska będzie dążyć do obniżenia kosztów usług telekomunikacyjnych o 2–4 mld zł w ciągu 3 lat oraz istotnego zwiększenia dostępu obywateli do nowoczesnych usług internetowych i komórkowych.
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Nowe usługi wzmocnią rynek telekomunikacyjny
-
Rynek telekomunikacyjny w Polsce 2009
-
Rynek telekomunikacyjny w Polsce 2005-2009
-
Fuzje i przejęcia: telekomunikacja na celowniku
-
UKE: konsultacje w sprawie rozdziału TP S.A.
-
Co hamuje rozwój rynku telekomunikacyjnego?
-
Rynek telekomunikacyjny: regulacje a kryzys
-
Rynek IT w Polsce przyspieszył w 2007
-
NSA ws. interesu prawnego firm w zakresie dopłat na rynku telekomunikacyjnym