Pracownicy lubią się angażować w akcje charytatywne
2019-05-13 09:40
Pracownicy chcą pomagać © kegfire - Fotolia.com
Przeczytaj także: Polskie banki i działalność charytatywna
Założenia psychologii ewolucyjnej wskazują, że jedną z nieodłącznych potrzeb każdego człowieka jest pomaganie innym. Taka postawa przyczynia się do zbudowania nowych pokładów życiowej energii i daje poczucie spełnienia. Co więcej, jak wskazują badania naukowców z brytyjskiego Uniwersytetu w Southampton, zaangażowanie się w działalność dobroczynną pozytywnie odbija się na zdrowiu psychicznym człowieka i to niezależnie od jego statusu społecznego, stanu cywilnego, kondycji zdrowotnej czy posiadanego wykształcenia.Energia z pomagania
Zalety włączania pracowników w organizowane przez firmę akcje charytatywne dostrzegają również pracodawcy, starając się zapewniać swoim podwładnym możliwość realizacji w tym obszarze. Potwierdzeniem tego mogą być chociażby wyniki badania „Wszyscy jesteśmy Mikołajami” zrealizowanego przez Kantar Millward Brown na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services, które pokazuje, że aż 90 proc. firm zaprasza pracowników do udziału w akcjach charytatywnych, a oni z kolei coraz chętniej angażują się w tego rodzaju przedsięwzięcia.
Zespoły HR, poza polityką wynagrodzeń finansowych, świadczeniami motywacyjnymi i rozwojowymi, stawiają na tworzenie pozytywnych emocji związanych z pracą i daną organizacją. Wszelkiego rodzaju akcje charytatywne i działania wspierające lokalną społeczność doskonale realizują te cele. Zaangażowanie pracowników w akcje charytatywne buduje pozytywne relacje między nimi, a tym samym zwiększa w firmie poziom kapitału społecznego i podnosi jej rynkową wartość. Jest też skutecznym narzędziem employer brandingu: wpływa na przywiązanie zatrudnionych do firmy, a także czyni ją bardziej atrakcyjną w oczach przyszłych pracowników – mówi Monika Sielicka-Hamala, Dyrektor Działu Zarządzania Zasobami Ludzkimi Sodexo Benefits and Rewards Services Polska.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Czy konsumenci chcą płacić więcej za zrównoważony rozwój?
-
Zrównoważony rozwój: czy tego chcą klienci i firmy e-commerce?
-
12 faktów o crowdfundingu
-
Podatku od zrzutek i zbiórek internetowych jednak nie będzie
-
Co dalej z podatkiem od zrzutek? Głosowanie Sejmu już na najbliższym posiedzeniu.
-
Rocznica wybuchu wojny w Ukrainie - czy nadal pomagamy?
-
Crowdfunding w Polsce. Na co Polacy wpłacają najwięcej?
-
Sejm wprowadza nowy podatek od zbiórek i zrzutek
-
Czy w mediach jest już głośno o ESG?
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)