2018-09-12 10:33
Wyprawka szkolna © Pio Si - Fotolia.com
Przeczytaj także: Kto zaoszczędził na wyprawce szkolnej?
Jak wynika z odpowiedzi, których ankietowani rodzice udzielili Deloitte, większość z nich zakupów zamierzała dokonać w sklepach stacjonarnych (292 dolarów). Do sprzedawców internetowych trafić miało z kolei około 115 dolarów. Jednocześnie amerykańscy respondenci nie byli pewni co do tego jak wydadzą pozostałe 20 proc., a to oznacza, że do rozdysponowania pomiędzy sprzedawców pozostało jeszcze 5,5 mld dolarów. Istotne jest również, że według deklaracji badanych istotny wpływ na sposób wydatkowania środków przeznaczonych na wyprawkę szkolną mają same dzieci, które uczestniczą w decyzjach odnośnie spożytkowania 75 proc. środków.– Tak duży wpływ dzieci na zakupy szkolne zupełnie nie dziwi. W związku z większą łatwością posługiwania się technologią i wyszukiwaniem informacji od kilku lat obserwujemy również w Polsce umacnianie się pozycji dzieci jako aktywnych doradców w podejmowaniu decyzji zakupowych w rodzinie i to w różnych kategoriach: spożywczej, elektronicznej, a nawet finansowej – mówi Patrycja Venulet, Dyrektor w dziale Brand Strategy & Consumer Insight, Deloitte. – W przypadku wyprawki szkolnej ich preferencje mają jeszcze większe znaczenie, ponieważ to dzieci są później użytkownikami produktów, dlatego zwracają szczególną uwagę na szczegóły – dodaje.
fot. Pio Si - Fotolia.com
Wyprawka szkolna
Badania pokazują, że koszt wyposażenia ucznia w Polsce to wydatek około 1 000 zł.
– Można przypuszczać, że w Polsce dyskonty będą miały jeszcze wyższą pozycję w związku z ogromną popularnością i pokryciem kluczowych sieci dyskontowych, a z drugiej strony wciąż niskim udziałem sprzedaży online w ogólnych zakupach – komentuje Patrycja Venulet.Chociaż sklepy oferujące towary w niższych cenach cieszą się coraz większą popularnością, to osoby udające się do sklepów tradycyjnych, np. domów towarowych, sklepów ze sprzętem elektronicznym i materiałami biurowymi dokonują większych zakupów w porównaniu z innymi miejscami, takimi jak hipermarkety. Osoby kupujące odzież lub akcesoria w takich sklepach przeznaczą na swoje zakupy średnio 234 dolary. Z kolei konsumenci dokonujący podobnych zakupów w domach towarowych wydadzą już 390 dolarów, a osoby kupujące artykuły w tzw. „sieciówkach” – 338 dolarów.
— Rodzice udający się na zakupy związane z wyprawką szkolną uważnie przyglądają się cenom, szukają promocji i najlepszych ofert w hipermarketach — mówi Patrycja Venulet. – Jednak gdy przyjrzymy się bliżej, zauważymy szereg różnic między sposobem dokonywania zakupów takich jak odzież, produkty technologiczne i artykuły szkolne przez osoby o niskich i wysokich dochodach. Sprzedawcy powinni zrozumieć, że w przypadku wyprawki szkolnej niska cena i kompleksowa oferta nie wystarczą – dodaje.Wyniki ankiety pokazują, że kluczem do sukcesu może okazać się po prostu najlepszy produkt lub najlepszy poziom obsługi w ramach różnych kategorii.
— Wydaje się, że zależność od urządzeń takich jak laptopy oraz od mediów społecznościowych osiągnęła punkt nasycenia w Stanach Zjednoczonych. Odsetek respondentów planujących dokonać zakupów, korzystając z komputera stacjonarnego lub laptopa spadła z 57 proc. w zeszłym roku do 49 proc. w tym roku. Do 53 proc. wzrósł natomiast odsetek osób dokonujących zakupów przez urządzenia mobilne. Głębsza analiza wyników pokazuje, że klienci czekają na kolejne zachęty ze strony technologii cyfrowych — mówi Olgierd Cygan, Lider Deloitte Digital w Europie Środkowej.Jak dodaje można się spodziewać, że następnym zadaniem sprzedawców będzie uatrakcyjnienie oferty skierowanej do rodziców udostępnianej kanałami mobilnymi.
– W Polsce największy ruch w sklepach związany z powrotem do szkoły następuje w sierpniu, a w związku z zakazem handlu w niedzielę wydaje się, że szczyt zakupowy może nastąpić na przełomie sierpnia i września, gdy jeszcze przed rozpoczęciem roku szkolnego mieliśmy kumulację dwóch handlowych weekendów. Jest to też ostatni dzwonek, więc presja zakupowa ze strony dzieci wzrasta – komentuje Patrycja Venulet.
oprac. : eGospodarka.pl
Wyprawka szkolna: UOKiK podpowiada, na co zwracać uwagę
Wyprawka szkolna bez ofert specjalnych
Najdroższa jest wyprawka szkolna dla najmłodszych dzieci
Po artykuły szkolne idziemy z przyjemnością
Wyprawka szkolna 2019. Tanio nie będzie
Czy 500 plus wystarcza na edukację dzieci?
Wyprawka szkolna: co i za ile?
Czy 300 plus wystarczy na zakup wyprawki szkolnej?
UOKiK testuje tornistry. Jak wybrać najlepszy?
Nowa wersja struktury JPK_FA - co się zmieni
Więcej ofert sprzedaży mieszkań, ale sporo zduplikowanych
Redukcja kosztów priorytetem dla banków
Ceny OC spadły w każdym województwie
Poręczenie kredytu. Jak działa i kiedy może być ryzykowne?
Trwa słabość WIG-Górnictwo
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio - auto, które kupuje się emocjami