eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › W której branży najlepiej założyć sklep internetowy?

W której branży najlepiej założyć sklep internetowy?

2017-05-02 11:19

W której branży najlepiej założyć sklep internetowy?

W której branży najlepiej założyć sklep internetowy? © stockpics - Fotolia.com

Na polskim rynku e-commerce funkcjonuje już przeszło 20 tys. sklepów. W erze nowych technologii i powszechnego dostępu do internetu założenie tego rodzaju działalności nie jest niczym nader skomplikowanym, a już z pewnością jest mniej kosztochłonne niż w przypadku tradycyjnego sklepu. Nie oznacza to jednak, że otwierając sklep internetowy nie wydamy zupełnie nic. Czekają nas koszty związane z rejestracją domeny, wykupieniem hostingu i oprogramowaniem. Właśnie dlatego, jeszcze przed podjęciem ostatecznej decyzji o uruchomieniu e-biznesu, warto się zastanowić, która z branż będzie dla nas najkorzystniejsza.
W dzisiejszych realiach sklep internetowy można powołać do życia w zaledwie godzinę. Niestety ani pomysł na biznes, ani tym bardziej wysokie zyski nie przychodzą już tak szybko. Dlatego też przemyślana koncepcja na działalność to właściwie połowa sukcesu w e-commerce. Na początek warto się zastanowić nad branżą. Wprawdzie zamiłowanie do mody lub designu jest bez wątpienia istotnym argumentem, ale z pewnością nie kluczowym. O wiele bardzie istotna jest sytuacja na rynku, a więc m.in. konkurencja i popyt na daną kategorię produktów. Przyjrzeć się im postanowili analitycy Okazje.info.

Pod uwagę wzięto również średnie oceny wystawiane przez klientów poszczególnym sklepom. To istotny aspekt, który pokazuje poziom zaufania klientów. Wiadomo natomiast, że zdobycie wiarygodności to niełatwe osiągnięcie, ale równocześnie najskuteczniejsza strategia budowania przewagi konkurencyjnej.

W której branży jest największa konkurencja?


Dane porównywarki cen Okazje.info wynika, że najwięcej pracy mogą mieć ci, którzy zdecydują się na sklep internetowy oferujący meble, dodatki czy narzędzia ogrodowe. To w tej branży panują bowiem największa konkurencja - reprezentuje ją 29% wszystkich obecnych na platformie. Na drugim miejscu pod względem liczby sklepów uplasowała się z kolei bardzo popularna w Internecie kategoria Moda i Uroda (19%), a na trzecim Elektronika i AGD (prawie 18%).

fot. stockpics - Fotolia.com

W której branży najlepiej założyć sklep internetowy?

Z analizy Okazje.info wynika, że obecnie kategorią mającą spore szanse na sukces w e-biznesie są sklepy oferujące produkty dla dzieci.


Najsilniejsze w naszym zestawieniu kategorie opanowali bardzo duzi gracze, tacy jak Castorama, Leroy Merlin, Media Markt czy Saturn. Silna konkurencja tworzy dużą barierę wejścia, prowadząc agresywną politykę cenową. Jest to szczególnie widoczne w przypadku Elektroniki i AGD. Musimy liczyć się zatem z tym, że zagarnięcie jakiejkolwiek części rynku w tych branżach może być bardzo utrudnione – powiedział Tomasz Rzepecki, Account Manager Grupa Okazje.info.

Nowy sklep internetowy nie będzie miał łatwo również w branży sportowej i zdrowotnej, do której przypisanych jest ponad 15% sklepów. Kategorie te reprezentują tak duże brandy jak Sizeer, Intersport czy Vision Express.

Zdecydowanie najmniejszą konkurencję będzie miał sklep internetowy w kategorii zoologicznej. Działa w niej niespełna 2% zarejestrowanych na porównywarce Okazje.info sklepów. Niewielu e-przedsiębiorców decyduje się także na uruchomienie swojego biznesu w branży kulturalno-rozrywkowej (2,5%), w której sprzedawane są książki, filmy czy gry planszowe oraz motoryzacyjnej (2,8%).

Która branża cieszy się największą popularnością wśród użytkowników?


Analiza popularności danych kategorii została przygotowana na podstawie liczby wejść na strony produktów na przestrzeni ostatnich sześciu miesięcy. Wynika z niej, że największym zainteresowaniem cieszą się te dedykowane do domu i ogrodu (43%). Regularne wprowadzanie zmian do swoich wnętrz stało się w ostatnim czasie bardzo popularne i nic nie przewiduje, aby trend ten szybko zniknął. Dużą część wejść (20%) wygenerowały także produkty z kategorii Moda, bowiem coraz więcej osób rezygnuje z czasochłonnych i męczących wycieczek do galerii na rzecz zakupów on-line.

Dom i Ogród oraz Moda to dwie najpopularniejsze kategorie wśród użytkowników Okazje.info, ale też najsilniejsze pod względem konkurencji. Gdzie zatem szukać swojej niszy?
Zestawiając liczbę sklepów z popularnością kategorii można przypuszczać, że duże szanse na sukces mamy otwierając sklep internetowy z produktami dla dzieci - stanowią one jedynie 4,9% wszystkich sklepów, a generują dużą liczbę wejść – powiedział Tomasz Rzepecki, Account Manager Grupa Okazje.info.

Sklepy z jakich kategorii są najlepiej oceniane?


Budowanie pozycji sklepu internetowego to przede wszystkim praca nad wiarygodnością i zaufaniem klientów. W niektórych branżach jest o nie zdecydowanie łatwiej, w innych trzeba się naprawdę postarać, aby klient zarekomendował nasz sklep kolejnym użytkownikom. Analitycy z Okazje.info, na podstawie danych programu Wiarygodne Opinie sprawdzili, które sklepy cieszą się najlepszymi opiniami. Pod uwagę wzięte zostały jedynie te, które otrzymały w rankingu 5, 4.9 lub 4.8 punktów. Spośród wszystkich sklepów zarejestrowanych w programie, takim wynikiem może pochwalić się 51,7%. Najwięcej z nich to sklepy z kategorii Dom i Ogród, Moda i Uroda oraz Elektronika i AGD. Jednak wpływ na ten wynik ma z pewnością ich siła wynikająca z ogólnej liczby sklepów i popytu. Dużą reprezentację mają także sklepy z kategorii Sport i Zdrowie, Biuro i Firma oraz Dla dziecka. To zatem branże, które generują największą liczbę zadowolonych klientów.

Myśląc o założeniu sklepu internetowego z pewnością warto szukać branży niezdominowanej jeszcze przez dużych graczy, a cieszącej się sporym zainteresowaniem internautów. Z analizy Okazje.info wynika, że obecnie kategorią mającą spore szanse na sukces w e-biznesie są sklepy oferujące produkty dla dzieci. To branża, którą charakteryzuje również niski próg wejścia. Z uwagi na dużą liczbę i dostępność hurtowni, coraz więcej z nich oferuje dropshipping, dzięki czemu nie ma konieczności ponoszenia wysokich kosztów magazynowania produktów. Rynek e-commerce jest jednak bardzo dynamiczny i z pewnością szybko uzupełni lukę powstałą w tej kategorii. Zatem jeżeli chcielibyśmy spróbować swoich sił w branży dziecięcej, nie powinniśmy zwlekać z otwarciem własnej e-działalności.

oprac. : eGospodarka.pl

Zobacz także


Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

REKLAMA

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.