eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Ciemne strony internetu

Ciemne strony internetu

2006-05-16 11:46

Przeczytaj także: Budowanie osobistej marki


Pełna jasność
Firma powinna bezwzględnie wyjaśniać złe informacje o sobie. Inaczej klienci pomyślą, że ma coś do ukrycia. Należy przyznać się do błędów i poinformować, jakie działania zostaną podjęte w celu naprawienia szkód i przeciwdziałania ich powtórzeniu się. Trzeba dementować fałszywe pomówienia i bezzasadne ataki poprzez udowadnianie swoich racji. Problemy poruszone na anty site’ach nie mogą pozostać niewyjaśnione, gdyż to wzbudza podejrzenia wśród tych, którzy jeszcze darzą markę zaufaniem, i utwierdza w przekonaniu tych, którzy już je stracili.

Pozytywne aspekty
Jeśli to tylko możliwe, zarzuty trzeba zmienić w atuty. Każda sytuacja może mieć dwie strony i teraz właśnie jest najlepszy czas, by nagłośnić tę jaśniejszą. Przypomnieć należy wszystkie dobre aspekty dotyczące poruszonych na anty site’ach tematów. Marka otoczona wieloma pozytywnymi wiadomościami stanie się bardziej odporna na te złe. Niech pozytywne działania świadczą o tym, że marka wcale nie jest taka zła, jak się o niej pisze, ale wręcz przeciwnie.

Adekwatność
Podjęte działania muszą być adekwatne do wyrządzonych przez anty site strat. Trzeba określić grupy, które zostały zarażone złym wirusem, i dobrać odpowiednie kanały dotarcia z komunikacją. Firmy mają ograniczone zasoby i nie ma np. sensu organizowanie ogólnokrajowej akcji PR, gdy problem dotyczy niewielkiej grupy internautów. Działania zakrojone na zbyt wielką skalę mogą ponadto niepotrzebnie rozdmuchać całą sprawę. Jedno jest jednak istotne – oczyszczanie się z zarzutów musi być co najmniej równe sile oddziaływania ataków. Wśród grupy docelowej komunikacji informacje wyjaśniające problem powinny zostać przedstawione efektywnie i skutecznie.

A może prawo?

Zagrożona atakami anty site’ów marka, w przypadku nieprawdziwych informacji tam zamieszczonych, może próbować podjąć walkę za pomocą przepisów prawa. Gdy ataki na markę dokonywane na anty site’ach są dziełem przedsiębiorcy i opierają się na fałszywych informacjach, można podjąć kroki obronne opierając się na ustawie z dnia 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Ustawa ta reguluje zapobieganie i zwalczanie nieuczciwej konkurencji w działalności gospodarczej w interesie publicznym, przedsiębiorców oraz klientów, a zwłaszcza konsumentów. Czynem nieuczciwej konkurencji jest, w myśl ustawy, działanie sprzeczne z prawem lub dobrymi obyczajami, jeżeli zagraża lub narusza interes innego przedsiębiorcy lub klienta. Artykuł 14 ustawy wskazuje, iż czynem nieuczciwej konkurencji jest rozpowszechnianie nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd wiadomości o swoim lub innym przedsiębiorcy albo przedsiębiorstwie, w celu przysporzenia korzyści lub wyrządzenia szkody.

Wiadomościami tymi są nieprawdziwe lub wprowadzające w błąd informacje, w szczególności o:
  • osobach kierujących przedsiębiorstwem,
  • wytwarzanych towarach lub świadczonych usługach,
  • stosowanych cenach,
  • sytuacji gospodarczej lub prawnej.

Rozpowszechnianiem nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd wiadomości jest również posługiwanie się:
  • nieprzysługującymi lub nieścisłymi tytułami, stopniami albo innymi informacjami o kwalifikacjach pracowników,
  • nieprawdziwymi atestami,
  • nierzetelnymi wynikami badań,
  • nierzetelnymi informacjami o wyróżnieniach lub oznaczeniach produktów lub usług.

poprzednia  

1 ... 3 4 5

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: