eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Reklama internetowa w branży farmaceutycznej

Reklama internetowa w branży farmaceutycznej

2006-04-11 14:17

Przeczytaj także: Firmy farmaceutyczne - wyzwania 2018


Decydujemy się na e-video. Na co zwróicić uwagę?

Wdrażając sekwencje video w strukturę serwisu internetowego należy zwrócić szczególną uwagę na kilka istotnych elementów.

Po pierwsze - merytoryczna jakość materiału filmowego. Wyobraźmy sobie stronę, na której pacjent opowiada o danym farmaceutyku. Momentalnie pojawia się tutaj pytanie - dlaczego mielibyśmy mu wierzyć? Dlatego też wiarygodność prezentowanych postaci powinna stać się kluczową kwestią całej realizacji. Jest to szczególnie istotne w przypadku produktów, które wywierają wpływ na zdrowie człowieka. Jeśli bohater naszej sekwencji video z miejsca nie zdobędzie zaufania klienta, już na początku stajemy na straconej pozycji. Najważniejsze stają się tutaj wygląd bohatera, swoboda oraz autentyczność w jego zachowaniu. Agencja interaktywna realizująca projekt musi zadbać zarówno o to, co będzie wypowiadane przez aktora, ale również o to, jak będzie to wypowiadane i jak interesujące okaże się to w oczach odbiorcy.

Co więcej, w świetle wspomnianej już wcześniej ustawy agencji przyda się odrobina doświadczania w tworzeniu reklamy na potrzeby branży farmaceutycznej, by mądrze poradzić sobie z litanią zakazów i obostrzeń.

Po drugie - jakość techniczna. Oczywistą wydaje się tutaj daleko posunięta ostrożność w doborze agencji interaktywnej, która podejmie się nakręcenia poprawnego technicznie materiału filmowego. Dla większości z nich praca w środowisku video jest zupełnie nowym obszarem działalności a dobór ekipy filmowej, aktorów oraz reżysera wbrew pozorom nie jest zadaniem prostym. Wszystko to będzie w znaczący sposób rzutować na ostateczną jakość techniczną materiału. Zanim wybierzecie Państwo wykonawcę, przyjrzyjcie się dokładnie jego kompetencjom i dotychczasowym osiągnięciom w zakresie wykorzystania technologii video na stronach internetowych.

A wreszcie - tzw. user experience, czyli ogólne poczucie komfortu użytkownika odwiedzającego Państwa serwis internetowy. Najłatwiej użyć tu określenia ze świata gier komputerowych - strona internetowa także musi być "grywalna". Pozytywny "user experience" najprościej wytworzyć poprzez spójną strukturę serwisu oraz intuicyjną i przejrzystą nawigację. Sekwencje video powinny być silnie wyeksponowane, ale jednocześnie doskonale wkomponowane w szatę graficzną strony i absolutnie nieinwazyjne. Istotna jest także dostępność materiału filmowego. Pliki .wmv oraz .mov to już przeszłość. Obecnym standardem jest Macromedia Flash Video - format obsługiwany przez powszechnie dostępną wtyczkę Flash Player.

CASE STUDIES
Przyjrzyjmy się więc wspólnie, jak polskie serwisy farmaceutyczne wypadają na tle aktualnie obowiązujących standardów światowych.

Na początek przykład idealny. Odwiedźmy serwis internetowy poświęcony zwiększeniu świadomości i wiedzy kobiet dotyczących okresu menopauzy.

oprac. : A. Lubaś, D. Szczepaniak / OPCOM.pl OPCOM.pl

Co shopper ma w koszyku?

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: