eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Która reklama wideo przykuwa uwagę?

Która reklama wideo przykuwa uwagę?

2017-06-13 14:42

Która reklama wideo przykuwa uwagę?

Która reklama wideo przykuwa uwagę? © contrastwerkstatt - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Internetowa reklama wideo stała się popularną formą promocji. Analiza firmy Gemius pokazuje, że spoty emitowane przez sektor handlowy obejrzała ponad połowa polskich internautów. Największej ilości wyświetleń doczekały się materiały promujące sieć Ikea, Zalando oraz Lidla. Najczęściej oglądano je na Facebooku, YouTubie i w serwisach Grupy Wirtualna Polska.

Przeczytaj także: Kto ogląda reklamy wideo banków?

Reklama wideo meblami stoi


Z analizy Gemius wynika, że największą oglądalność zyskała reklama wideo promująca sieć Ikea. Okazuje się, że spoty wnętrzarskiego giganta dotarły aż do 5 mln osób, a więc obejrzał je niemal co piąty polski internauta surfujący w sieci za pośrednictwem laptopa lub komputera stacjonarnego (źródło: gemiusAdReal). Ikea zgarnia również medal, jeżeli chodzi o rekordową liczbę odsłon, których było aż 15,1 mln. Drugie miejsce przypadło w udziale Zalando, którego spoty trafiły do 4,6 mln osób i doczekały się 13,6 mln odsłon. Na ostatnim miejscu podium uplasował się Lidl, którego kreacje obejrzało 2,9 mln osób. Jeżeli jednak chodzi o liczbę wyświetleń (7,7 mln), to wyraźnie ustępuje on jednej ze swoich największych konkurentek - materiały Biedronki odtworzono 13,3 mln razy.

Facebook i YouTube reklamują najczęściej


Spoty sklepów i sieci handlowych docierały do oglądających przede wszystkim poprzez Facebooka i YouTube’a. W tych serwisach reklama wideo analizowanej branży była oglądana najczęściej. Na stronie Facebook.com reklamy branży handlowej odtwarzało 6,6 mln osób, generując 49,1 mln wyświetleń. Youtube.com odnotował 5,3 mln oglądających, którym spoty zachęcające do zakupów wyświetliły się 18 mln razy. TOP3 wydawców zamykają serwisy Grupy Wirtualna Polska, w których na kreacje sektora handlowego natrafiło 2,4 mln osób.

Reklamy wideo online promujące marki branży handlowej oglądało w kwietniu 14,3 mln osób – to 52,2 proc. polskich internautów, którzy wygenerowali 149,3 mln odsłon. Firma Gemius poddała analizie dane z kwietnia 2017 roku zebrane wśród polskich internautów w wieku 7-75 lat korzystających z komputerów stacjonarnych i laptopów.

fot. mat. prasowe

Branża handlowa w reklamie wideo online

Ikea, Zalando i Lidl to marki, których reklamy wideo online odtwarzało najwięcej użytkowników sieci.


oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: