eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Reklama wideo: latem rządzą kosmetyki

Reklama wideo: latem rządzą kosmetyki

2017-09-11 13:06

Reklama wideo: latem rządzą kosmetyki

Kosmetyki w reklamie wideo online © Elnur - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Emitowana w sieci reklama wideo nader często dotyczy artykułów służących pielęgnacji i higienie. Z analizy firmy Gemius wynika, że na spoty emitowane przez producentów z tej branży natknął się co drugi polski internauta. Największy zasięg w sieci należał do marek Philips, Nivea i Axe, a wydawcą, który niepodzielnie królował pod względem dotarcia, był YouTube.

Przeczytaj także: "Turystyczna" reklama wideo online. Czy to się ogląda?

Latem pokazujemy zdecydowane więcej ciała, nie jest zatem niczym zaskakującym, że jest to okres, w którym intensywnie promowane są kosmetyki. W lipcu producenci artykułów do pielęgnacji i higieny wyemitowali w internecie przeszło 121 mln reklam wideo poświęconych szamponom, odżywkom kremom, balsamom, dezodorantom itp. Według gemiusAdReal, przekaz ten zdołał dotrzeć do 51 proc. osób korzystających z komputerów stacjonarnych i laptopów.

Philips najmocniej promowany w reklamie wideo online


Pierwsze miejsce wśród najbardziej prężnych reklamodawców z branży kosmetyczno-pielęgnacyjnej zajmuje Philips. To właśnie jemu udało się dotrzeć do jak największej liczby internautów. Na jego spoty promujące maszynki do golenia natknęło się 12,4 proc. użytkowników sieci, którzy wyświetlili je 7,5 mln razy. Liderowi po piętach deptała reklama wideo marki Nivea (12 proc. i 10,9 mln wyświetleń). Na trzecim miejscu Axe (prawie 12 proc. i 9,8 mln wyświetleń).

YouTube w czołówce wydawców


Wydawcą, który najczęściej promował kosmetyki, był w lipcu był YouTube (dotarcie na poziomie 24 proc., 30 mln emisji). W pierwszej trójce tego rankingu znalazły się także Facebook (22 proc. zasięgu i 33,8 mln odtworzeń) oraz serwisy Grupy Onet.pl (9 proc. i 8,6 mln wyświetleń).

fot. mat. prasowe

Polska branża pielęgnacji i higieny w reklamie wideo online

Wydawcami o najszerszym dotarciu były YouTube, Facebook i serwisy Grupy Onet.pl.


Na Zachodzie podobnie


YouTube i Facebook zajmują czołowe pozycje w rankingu wydawców reklam wideo marek z branży kosmetycznej także na sąsiednim rynku niemieckim (zasięg wśród krajowych internautów odpowiednio 15 i 11 proc.). W zestawieniu marek o największym dotarciu spotów prym wiedzie tam Nivea (10 proc.).

Informacje o badaniu
Firma Gemius poddała analizie dane z lipca 2017 roku zebrane wśród polskich internautów w wieku 7-75 lat korzystających z komputerów stacjonarnych i laptopów.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: